Vespa-Ciao.NL
:: 24MM vlakschuif mikuni op malossi carter??

Home Forums Techniek Opvoeren 24MM vlakschuif mikuni op malossi carter??

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

Het is niet dat ik het je afraad, maar een Malossi carter heeft meer afwerking nodig dan een speedengine dat heeft.

bij het carter van malossi moet je het vliegwiel van onder 1 mm afdraaien, of de opstaande randjes wegfrezen/vijlen.
      Bij het carter van polini(naar mijn weten) alleen bij een electrische SE de spoelen ietsjes aanpassen, omdat het anders niet goed past.

Verder vind ik het malossi carter wel beter doordacht dan een speedengine (heb ze beide tot mijn beschikking). Ik heb het idee dat een RV nog wat verder wilt gaan dan een SE dat doet. omdat deze maar tot een 13/13 gaat.

Het is compleet jou keuze, als jij altijd al een speedengine gereden hebt, vind je die vast fijn, je weet hoe alles in mekaar steekt & hebt er geen slechte ervaringen mee(op het stuk gaan na dan).

Edjuh
      Bijdrager

Malossi kan je met zn grotere inlaat en mogelijkheid voor grotere carburateurs hogere snelheden, en ook meer power onderin mee krijgen.

Speedengine is ook erg snel, en makkelijker want voor een goede setup met de malossi carters moet je eigenlijk een speciaal spruitstuk met inlaat recht voor het membraan hebben (origineel 19mm spruitstuk geeft een merkwaardige flow).

Het ligt dus vooral aan jouw voorkeur. Makkelijk en goedkoper= speedengine. (Potentieel) sneller maar duurder en meer werk=malossi.

Hou aub op met dat hersenloze nakauwen en probeer wat meer te lezen in verhouding tot het posten.

RaymonBlaauw
        Topic starter

mm oke ik ga wel voor de speedengine

en plaats mijn 15/15 er weer achter

toch bedankt iedereen

PS, Topic mag gesloten worden

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.