Vespa-Ciao.NL
:: 24 mm buisje voor spruistuk 16mm PHGB

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 24 mm buisje voor spruistuk 16mm PHGB

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Topic starter

Weet iemand hoe je aan een buis met een buitendiameter van 24 mm kan komen zonder meteen een hele lengte aan te moeten schaffen.
      Het is nodig voor een spruitstuk voor de 16 mm PHGB Dellortho carb.

Wie heeft er ooit zelf een spruitstuk gemaakt voor die carb en wat heb je gebruikt ?

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

virgil
      Donateur

ik heb van die buisjes.

gr

urtaget
        Bijdrager

Ik heb zelf een spruitstuk gemaakt voor een Puch maxi. Deze bestond uit koper en messing. Is aan elkaar gesoldeerd. Nee dit was geen probleem verder! Spruitstuk voldeed zijn taak prima.

eidos
          Donateur

Vandaag dus ff naar de sloop geweest. Kon helaas geen 24mm buis vinden.

Ik had nog een buisje van aluminium wat ik bij de Carburateur kreeg. Hier ga ik proberen een spruitstuk mee te maken.

Ik ga het met Alutite/Durafix aan elkaar solderen. Hopen dat het lukt.

goedguus
            Bijdrager

Laat je hem nu ook naar voren richten? kom je een stuk beter uit met je stepjes..

eidos
              Donateur

Het zij-inlaat carter heeft een schuine toevoer naar de cilinder toe. Als ik hem er recht op zou laten staan dan zou dat een slecht effect hebben kwa flow.

Op de foto moet het buisje de andere kant op staan zie ik nu.

Stepjes gaan helaas niet passen denk ik.

Javad
                Topic starter

Ok eidos heeft zijn spruitstukje, daar was het mij even om te doen.
                  Close maar, was toch eigenlijk een kleine vragen vraag :con

Voor verdere communicatie over Eidos’s spruitstuk moet ik verwijzen naar Eidos’s perso.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.