Vespa-Ciao.NL
:: 2 vraagjes (met foto’s)

Home Forums Techniek Problemen oplossen 2 vraagjes (met foto’s)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Cheeks
    Topic starter

.

Is dat witte ding mijn bougie?

Mijn achterlicht doet het niet maar m’n remlicht wel. Maar als ik rem brand die grote lamp en onderin zit geen lampje. Als ik onderin een lampje doe, doet m’n achterlicht het dan weer? Ik zou het logischer vinden als die grote m’n achterlicht zou zijn.

hansieb
      Moderator

Ja dat witte ding is je bougie.

En over je lamp , ik weet niet probeer het eens.

TimoO_
        Donateur

vraag 1: jep dat is je bougie

vraag 2: ik denk dat het probleem is dat de draadjes van je remlicht en de draadjes van je achterlicht verkeerd om aangesloten zijn. dus wanneer je die effe omwisselt en een lampje erin draait zou het in orde moeten zijn.

je moet gewoon dat lichtgrijze kapje bij je achterlicht eruit halen en effe kijken waar welke draadjes aangesloten zijn. dan wissel je ze effe om als ze alle 4 aangesloten zijn (2 voor elk lampje dus, de + en de -) en anders moet je effe kijken waar nog draadjes hangen of iets dergelijks.

ja-general
          Bijdrager

dat witte ding is je bougie

en dat grote lampje is je 8ter licht de onderste is je remlicht

Cheeks
            Topic starter

ja-general :
              dat witte ding is je bougie

en dat grote lampje is je 8ter licht de onderste is je remlicht

Maar als ik rem gaat dat grote lampje branden :S

Cheeks
              Topic starter

TimoO_ :
                vraag 1: jep dat is je bougie

vraag 2: ik denk dat het probleem is dat de draadjes van je remlicht en de draadjes van je achterlicht verkeerd om aangesloten zijn. dus wanneer je die effe omwisselt en een lampje erin draait zou het in orde moeten zijn.

je moet gewoon dat lichtgrijze kapje bij je achterlicht eruit halen en effe kijken waar welke draadjes aangesloten zijn. dan wissel je ze effe om als ze alle 4 aangesloten zijn (2 voor elk lampje dus, de + en de -) en anders moet je effe kijken waar nog draadjes hangen of iets dergelijks.

Oke bedankt ik zal nu ff kijken.

willemschellekens
                Bijdrager

idd dat had ik ook bij mijn orginele bravo dus die kleine moet je dr in doen en dan brand als het goed is je achterlicht

Cheeks
                  Topic starter

Ik heb die draadjes verwisseld en toen deed ie het niet. Maar ik heb ze nu weer terug verwisseld en nu doet ie het helemaal niet meer :S.

Het ziet er bij mij zo uit:

en

VespaCiaoPaul
                    Bijdrager

grote is volgens mij remlicht en kleine achterligt, als je remt moet er meer licht komen en als je een kleiner lampje dan je achterlicht gebruikt als remlicht zie je amper iets.

Tim
                      Bijdrager

het grote lampje is idd altijd je remlicht. het kleine je gwone achterlicht..
                        heb het pas nog bij mijn brommer vervangen, was dan wel geen vespa maar is volgens mij altijd zo..

Cheeks
                        Topic starter

M’n achterlicht doet het nu, ik moet nu alleen nog zo’n remlicht kopen.. Hoeveel kost zo’n lampje en kan je dat ook ergens op internet bestellen?

Tonni
                          Moderator

Grote is rem, kleine is achterlicht. Achterlicht is standaard 6V 4W, het staat er zelfs bij. Zo’n lampje op internet bestellen heeft geen zin lijkt me. Kost een euro of zo bij brom/ fiets zaak.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

heuvel85
                            Bijdrager

yep!

gewoon ff bij de brum brum boer langs voor zo’n lampje!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.