Vespa-Ciao.NL
:: 2 versnellingsbak vespa

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 2 versnellingsbak vespa

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SirJohn
    Topic starter

ik zag op de site van laccaloco een foto van een 2 versnellingsbak voor een vespa en nou ben ik van plan om zelf ook zoiets te gaan bouwen op mijn brommer ik kwam een complete handleiding tegen om dit te gaan doen maar heeft iemand hier ervaring mee??? of ideeen over??

de reden waarom ik zoiets wil gaan uit proberen is omdat vrijwel niemand zoiets heeft en + de slijtage van je cilinder gaat omlaag omdat je dan niet altijd op het hoogste toeren hoeft te gaan rijden om snel te gaan

Mvg

SirJohn

Loek
      Bijdrager

Je hebt een Bravo 2 speed naaf/achterwiel nodig, staat genoeg over op het forum.
        Slijtage aan de cilinder is een beetje onzin, een Kreidler krijg je ook warmgelopen hoor.

peter139
        Bijdrager

Er zijn hier op het forum wel een aantal mensen die dat hebben. Het schijnt toch niet zo leuk te lopen als je zal denken. Een vario heeft toch vele voordelen.

Jelle
          Moderator

Het probleem met de standaard 2 bak van vespa is dat deze echt voor een standaard bromemrtje gemaakt is en dus in de zware vertanding nog steeds maar 40/45 haalt. Als je dan gaat opvoeren heb je dus last van overtoeren…

Nu kun je wel net zoals Vincent een grotere voorpoelie maken, maar dan zit je nog met het probleem om een juiste V-snaar te vinden.

Maar als je dit wilt hebben moet je maar eens naar Vincent een berichtje sturen, hij wilde zijn 2-speed ciao gaan verkopen (deze staat nu geschorst in zijn schuur)

Vincent
            Donateur

Jelle :
              Het probleem met de standaard 2 bak van vespa is dat deze echt voor een standaard bromemrtje gemaakt is en dus in de zware vertanding nog steeds maar 40/45 haalt. Als je dan gaat opvoeren heb je dus last van overtoeren…

Nu kun je wel net zoals Vincent een grotere voorpoelie maken, maar dan zit je nog met het probleem om een juiste V-snaar te vinden.

Maar als je dit wilt hebben moet je maar eens naar Vincent een berichtje sturen, hij wilde zijn 2-speed ciao gaan verkopen (deze staat nu geschorst in zijn schuur)

Het ciao-frame is al naar de sloperij(tank was van binnenuit doorgeroest bij het balhoofd) alleen de wielen/klokken/losse spullen heb ik nu nog.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.