- Dit onderwerp bevat 90 reacties, 37 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 7 maanden geleden door sombrero.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 juni 2008 om 07:11 #22589
wel lachen gedaan :D, maar let even op met je frame 😉 want die kan elk moment door midden zakken 😛
18 juni 2008 om 17:44 #22590ow ik stap graag over op de zuinige 4takt!
Zolang je dan wel 70cc mag hebben aangezien 4takt kutpowers heeft.
Zolang er een 4takt blok verkrijgbaar is die onder een citta/ciao past!!!!!!
Dan vind ik het allemaal helemaal best.18 juni 2008 om 17:49 #225912 takt will never walk alone
18 juni 2008 om 17:51 #22592inderdaad, it needs benzine.
HEEEEEEL veel benzine.
18 juni 2008 om 18:04 #22593mijn ouders hebben een 4-takt snorscooter nieuw gekocht.
ze lopen wel even 75 helemaal origineel, haha.
mijn pa houd mij bij op de brommer xD18 juni 2008 om 18:08 #22594Dingen lopen lekker en doodstil, ik heb geen probleem met 4-takt, ik ga er binnenkort een kopen zelfs.
Alleen jammer dat de blokken zo zwaar en groot zijn.
20 juni 2008 om 11:12 #22595Ik vermoed dat als ze dit uberhaupt doorvoeren, dat het alleen betrekking heeft tot de brommers en scooters die nieuw in de winkel verkocht worden.
En zo niet dan hoop ik dat Vespa met een 4-takt blokje of iets anders voor Ciao en Citta komt zodat ik toch nog lekker kan blijven rijden met mijn brommers 🙂
Het gaat me niet zo zeer om wat voor blok eronder zit, maar om de rij ervaring. En die is op een brommer toch echt heel anders dan op een scooter.20 juni 2008 om 12:51 #22596diac :
ze lopen wel even 75 helemaal origineel, haha.Ik meende dat 4takt ook langer mee ging qua km,s als 2takt.
Maar dat ze maar even 75 lopen hoort niet echt positief:)@edjuh.
We hadden de rd350 of de rg250 dus maar even moeten starten hoor ik wel.
Want een 4takt heeft behalve het zwaare blok nog een min punt.
Luister maar eens goed naar deze filmpjes dan begrijp je vast wel wat ik bedoel;)
1Klik
2Klik
3Klik
4Klik
5Klik
6Klik
7Klik
8Klik
9Klik20 juni 2008 om 17:31 #22597Jij zal alles doen om te voorkomen dat ik een 4-takt koop of niet andree?:P
Ik denk dat ik misschien al een rd had gekocht als ik hem gehoord/bereden had, zo duur zijn ze niet en ik heb er al een zwak voor.
Ze zuipen alleen veel en voor stadsvervoer is het niet ideaal, ik zat voor school/werkvervoer aan een monkey achtig iets te denken.
Ik vind 4 in lijn racemotoren trouwens wel bruut klinken hoor, maargoed jouw 2-takt liefde kan ik toch niks tegen inbrengen:)
20 juni 2008 om 17:43 #22598@ speedbuxy, wat is het minpunt dan dat een 4-takt een veel rustiger en zwaarder geluid maakt?
bij sommige 2-takts maken ze meer geluid dan dat ze vooruitkomen.. net zoals dat filmpje van je, waar dat rally ding de bocht om kwam. ik dacht die gin20 juni 2008 om 17:56 #22599Foekema is er nog steeds mee bezig, op het kreidlerforum houdt hij updates bij maar de laatste tijd is er niet veel nieuws.
20 juni 2008 om 19:06 #22600Edjuh :
Jij zal alles doen om te voorkomen dat ik een 4-takt koop of niet andree?:PIk denk dat ik misschien al een rd had gekocht als ik hem gehoord/bereden had, zo duur zijn ze niet en ik heb er al een zwak voor.
Ze zuipen alleen veel en voor stadsvervoer is het niet ideaal, ik zat voor school/werkvervoer aan een monkey achtig iets te denken.
Ik vind 4 in lijn racemotoren trouwens wel bruut klinken hoor, maargoed jouw 2-takt liefde kan ik toch niks tegen inbrengen:)
Als je rustig rijd valt het zuipen ook reuze mee, alleen als je sportief gaat rijden gaat het hard.
Maar goed qua onderhoud zijn wel wat hoger maarja iets wat raced slijt ook sneller:P
Geluid van het filpmje vind ik echt niet mooi alleen al het hoge stationair lopen is al bagger aan de oren.
Maarja wat je zegt mijn oren zijn misshien wat partijdig:)@diac
Al die rally auto,s die je ziet zijn 900cc of 1000cc 3cilinders uit 1960 a 70.
Dus zo slecht doen ze het niet, zeker als je nagaat dat voor alle 3 de cilinders maar 45mm carb is, en dat alle 3 de cilinders door de 1 uitlaat pijp gaan(iets wat echt dodelijk is voor 2takt)
Maar 2takt is sowieso sneller als 4takt dat zie je ook wel in de moto gp, toen die 4takt werden gingen ze meteen ook naar 999cc ipv 500.Ook in het regelement kan je het terug zien, bij 4takt is het aantal cilinders vrij en mag je 999cc hebben.
Bij 2takt mag je max 4 cilinders hebben met een max cilinderinhoud van 500cc.
Dus dat zegt genoeg dat ze 2takt beperken in opzichte van een 4takt, anders kan de 4takt niet mee komen.
Want een 500cc 2takt houd de hedendaagse 999cc 4takt gpr ook gewoon bij.
Dat zag je wel toen ze nog gemixt reden.20 juni 2008 om 19:09 #22601maar ik denk dat 4-takt ook helemaal niet ontwikkelt is voor de races..
dit is gewoon gekomen omdat 4-takt nou eenmaal populairder werd.
4-takt is gewoon zuiniger, stiller, beter voor het milieu en loopt veel rustiger.
dat is wat mensen vandaag de dag willen.20 juni 2008 om 21:34 #22602mijn opa wel ja:P
21 juni 2008 om 00:26 #22603diac :
4-takt is gewoon zuiniger, stiller, beter voor het milieu en loopt veel rustiger.
dat is wat mensen vandaag de dag willen.Ja dat was het ook, ik heb een paar oude autblaadjes liggen met stukken over 2takt auto, en de reden dat 4takt de overhand heeft genomen was
1Men niet hielt van het pruttelende geluid voor het stoplicht(gewoon geen smaak)
2Hij is idd totaal niet zuinig de wartburg 900cc neemt bv al 1 op 6 bij 120km
Dus dat zijn idd punten om op af te vallen, maar ik had het er nog steeds graag voor over gehad.
Het is niet dat ik 4takt trouwens helemaal niks vind een american v8 blijft ook muziek voor de oren8)
1Klik
2Klik
3Klik
4Klik
Deze loopt echt heel mooi laag stationiar kan de slagen van elke cilinder gewoon horen.
5Klik
En dit wagentje is ook niet gek voor z,on gast.
6Klik -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.