Vespa-Ciao.NL
:: 2-takt verbieden

Home Forums Algemeen Nieuws 2-takt verbieden

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 91)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Precies speedbuxy:thumb

Eigenlijk zou er een demonstratie tegen de Nederlandse overheid moeten komen, mischien dat ze dan niet meer zo triest doen!

FSC 72
      Bijdrager

Zo’n vaart zal het echt niet lopen hoor, er zal niemand zijn die zn brommer moet inleveren oid. Zulke plannen gaan over nieuwe brommers, de bestaande hebben daar niks mee te maken.
        Het is gewoon momenteel een hype om alles wat milieu wetgeving te maken heeft gigantisch op te blazen en dan het liefste de gemotoriseerde voertuigen, de andere milieu-belastende hobbys vallen gewoon minder op en blijven buiten schot.
        Zo’n 15 jaar geleden schreeuwde iedereen nog moord en brand om de zure regen en smog, daar hoor je nu niemand meer over. Daarvoor was het kern-energie waarvan iedereen op zn achterste poten ging staan en nu is het dit weer.
        Ben benieuwd wat er over 10 jaar weer “ontdekt” wordt…

Het hele opwarming van de aarde verhaal is een hype waar iedereen die er denkt geld aan te verdienen graag aan meedoet. Er zit misschien wel een kern van waarheid aan maar dat is misschien nog geen 5% van wat er van gemaakt wordt.

We tuffen gewoon lekker verder 😉

barry
        Donateur

Een straalmotor verbrand schoner dan je denkt hoor.Heb er 3,en deze hebben een mooie blauwe vlam in de verbrandingskamer & een uitlaatgastemperatuur van tussen de 600°-800°.

Dat ze goverdegodverdedomme eens naar die Aziatische landen gaan lullen.In Bankok zie je van 3 hoog het straatbeeld niet meer van de rook,enz…die er hangt.

parkers
          Bijdrager

ze kunnen van mij de pot op.

blijf gewoon op de brom zitten:P

vespa liessel
            Bijdrager

moet effe iemand uitzoeken zo ja met alle brom en scoot en motor forums van 2takt meeting op binnenhof den haag lekker allemaal laten lopen stationair

KennyVespa
              Topic starter

boh vent leer bloos nederlands hij, want dit is niet te doen, woorden in verkeerde volgordes, geen leestekens

en jij wil meeting houden op binnehof? :S, dan kom je ook volgens mij niet uit je woorden 😉

Destruction
                Bijdrager

leon ciao :
                  al dat soort gedoe, ook schouwen enzo wat op de 100 euro kost, stimuleert mensen zonder kenteken [en dus verzekering] te gaan rijden 😮

En dat is natuurlijk onzin. Degenen die nu 100+ euro kwijt zijn, hebben dit aan zichzelf te danken. Ze hebben ruim 15 maanden de tijd gehad om hun brommer te laten schouwen, tijd genoeg. En je kan ook niet zeggen dat niemand het wist, want er is voldoende aandacht aan besteed. 15 euro gemiddeld voor schouwen, 22.50 voor postkantoor en dan nog 22.50 voor een kentekenplaatje (dus 15+55=70 euro) gemiddeld, vind ik nog best meevallen. En natuurlijk is het wel weer apart dat WIJ moeten betalen voor iets wat de REGERING wil, maar aan de andere kant: Het is toch ONS voertuig? Wiens verantwoordelijkheid is dat? Juist, die van de eigenaar: Ons dus. Nu betaal je 130 euro voor een RDW keuring, zo zie je maar weer, laks of lui zijn kost geld.

ik vindt het wel onzin, want 40 jaar geleden werd er nog geen hond wakker van en nu iedereen uit de politiek van 2 takt brommers stinken en zijn slecht voor het milieu,
                  er rijden al zolang voertuigen met 2 takt motoren rond en de aarde is nog steeds niet kapot dus de ernst zie ik er eerlijk gezegd niet van in 😉

De ernst is dat die dingen gewoon vervuilend zijn.

Zelf vraag ik me af of zoiets er wel echt doorkomt, maar als het erdoor komt is mijn brommertijdperk voorgoed afgelopen gok ik. Als ik dan toch ga 4-takten, wordt het een motor 😛 Goede 4-takt brommers zijn gewoon te duur. Een beetje een fantsoenlijke kost je gewoon 3000 euro, voor dat geld heb ik ook mn rbw A, een goed motorpak en een leuk motortje…

oud eigenaar citta-forum, nu weer in bezit van een Citta.

jordy
                  Bijdrager

ik zie echt de 2takt verdwijnen
                    bij ons in het dorp verhuren ze scooter aan touristen
                    en zelfs die zijn vervangen voor electro moteren 🙁

Edjuh
                    Bijdrager

Lekker schoon.

MHR
                      Bijdrager

degene die het bedenkt om 2-takt te verbieden mag wel even bij me komen me uitlaat kussen. stelletje idioten.

black vespa si
                        Bijdrager

ja wel een uitlat waar je net een uur mee gereden hebt

MHR
                          Bijdrager

jaaaa :D:D lekker vastplakken

Crullie

Brandmerken moet je ze. :boos

Tom ciao

Jacky :
                                Leuk is het natuurlijk niet. MAar ze hebben wel een punt. Ik denk ook vaker als k achter en scooter rij wat ruik ik allemaal. En auto’s moeten zuiniger en schoner worden en die dingen blazen ook veel zooi in de lucht volgens mij. Ik zou het dus wel kunnen begrijpen. Maar vervelend ishet zeker.

Dit gaat helemaal nergens over!
                                Ze zeggen dat WIJ, de mens, de aarde zo opwarmt. Maar dat hoort gewoon!
                                Enne, over die CO 2 klopt ook niks..
                                één vulkaanuitbarsting stoot al net zoveel CO 2 uit als héel Amerika in 25 jaar !
                                De mens help er wel aan mee, maar dat is zo minimaal.. En dat bezuinige is nóg minimaler!

stefanp
                                Bijdrager

heb er wel de ideale oplossing voor hoor:)
                                  tja wou het nog effe ergens anders posten verveelde me en dacht he laat ik dit is proberen:P

naja het enige was toen alles eindelijk beetje ging werken en ik dus vol koppel had:P kwamen we dat de conclusie dat de motor toch de verkeerde stand op draaide (motor heeft twee standen 1500 toeren en 3000 geregeld door de condensator)
                                  dus naja wij de poelie weer proberen op de andere as van de motor te zetten door de boel te verhitten en te koelen … ja hoor door de hitte koper beschermlaag gesmolten en kortsluiting in de motor.. einde project todat we een nieuwe motor vinden:)

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 91)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.