Vespa-Ciao.NL
:: 2-takt verbieden

Home Forums Algemeen Nieuws 2-takt verbieden

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 91)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

>>kruin-ritsjerd<<

de nederlands regering moet niet moeilijk doen,
      laat maar eens 1 vliegtuig op stijgen ,daar kun je honderden vespa’s een hele dag voor laten rijden8)

VespaAvanti
      Donateur

st3yn :
        [Ik ga echt naar den haag toe en steek alles in de fik hehe :boos

Ik ga mee, we laten ze een poepie ruiken daar:boos

Arvid, koop dan een SS50, veeeeeeeeeeeeel goedkoper en je vindt ze veel sneller MET kenteken;)
        Ik heb trouwens twee SS50’s rijdt fijn hoor en ook zuinig, een CB50 heb ik ook 2 uur en 34 minuten gehad, toen was hij weer terug bij de vorige eigenaar omdat hij met het framenummer had geknoeit:o:boos
        Maargoed, subsidie op nieuwe 4-takt brommers vindt ik wel een goede regel:thumb
        Het compleet verbieden van nieuwe 2-takt brommers vindt ik ook geen ramp, al zou ik het wel jammer vinden:(

>>kruin-ritsjerd<<

ik ga ook met je mee maar wel met een 2 takt brommer:kots

VespaAvanti
          Donateur

Het is niet gewoon waar Kwafo:con
            Het is deels waar, dat het meer fijnstof per liter uitstoot is een feit, de ellende van het verhaal is dat ze dus kijken naar liters, en niet naar de hoeveelheid km’s dat je er op rijdt.
            Een 2-takt brommer rijdt wel gewoon ff letterlijk 10x langer op die zelfde liter he:!
            En dan gaan ze zeuren dat fietsers in de buurt van brommers veel fijnstof inademen, nou ik weet toch zeker dat als een vrachtwagen optrekt bij het stoplicht en je staat daar in de buurt met je fietsje dat die paar brommers om je heen geen ene worst uitmaken, die vrachtwagen, daar wordt je veel zieker van:pest

TimoO_
            Donateur

ze kunnen het eigelijk ook niet maken. want wat heb je nou aan 4 takt BROMMERS? al die mensen wat nu op een vespa ciao, of puch, of tomos of iets dergelijks rijden, moeten dan zeker wel geld krijgen om iets nieuws te kopen toch? want veel 4 takt brommers heb je niet, alleen maar scooters en die zijn weer reteduur!

tenminste, ik zou niet zomaar effe het geld uit m’n zak kunnen halen om zo’n vespa scooter of iets dergelijks te kopen. en als je zooooveel geld hebt uitgegevan aan je supervettedikke70ccAeroxmetterugloper en dan moet je hem opeens verkopen omdat je 4 takt moet rijden, waar wil je hem in godsnaam kwijt? als iemand hem wilt krijg je denk ik nog niet es een kwart van wat je eraan uitgegeven hebt terug.

st3yn

Ik ga gewoon zonder uitlaat volgas in Den Haag rondrijden 😀

Vespaflappie
                Bijdrager

Uhuh….

Rare lullo’s daar…
                  Je kan me toch niet vertellen dat een vespa ciao een fijnere uitstoot heeft als een gloednieuwe vrachtwagen die perfect ontbrandt…

Maargoed, zijn maar plannen, niks concreets gelukkig;)

Tonni
                  Moderator

Voel ik hier een nieuwe milieu belasting aankomen? Verbannen kan niet zomaar, belasten onder het mom van milieu kan eenvoudig. Met het kenteken kom je er toch niet onderuit…

Is toch al het stokpaardje van de Partij Van De Accijns…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

barry
                    Donateur

En vanaf 2010 ook nummerplaten hier voor brommers.Dus wat Tonni hierboven schrijft kan er best wel eens doorkomen.

st3yn

Vespaflappie :
                        Uhuh….

Rare lullo’s daar…
                        Je kan me toch niet vertellen dat een vespa ciao een fijnere uitstoot heeft als een gloednieuwe vrachtwagen die perfect ontbrandt…

Maargoed, zijn maar plannen, niks concreets gelukkig;)

De uitstoot van scooters ligt rond de 35000 deeltjes fijn stof per kubieke centimeter. Bij vrachtwagens ligt dit rond de 30000 deeltjes per cm³.

Dit is per liter. Mijn brommer verbruikt 1:25 terwijl een vrachtwagen 1:8 (ofzo) verbruikt. Qua afstand is de uitstoot van een vrachtwagen dus vele male groter. Ze hebben gewoon een nep, nietszeggend getal gebruikt.. 😕

G-no
                        Donateur

ff een rekensommetje gejat van brommerforum:

brommer vs vrachtwagen:

brommer:
                          2takt
                          50cc
                          draait zo’n 10K rpm

vrachtwagen:
                          4takt
                          9200cc
                          draait zo’n 2K rpm (dat delen we weer door 2, want 4takt stoot maar 1x uit per 2 slagen.)

50*(10000/60)*35000 = 292 miljoen deeltjes per seconde

9200*(1000/60)*30000 = 4600 miljoen deeltjes per seconde

ja hoor, brommers stoten meer uit

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat een 50cc 2takt 10.000 toeren draait ?
                            volgens de wet draaien ze denk ik (incl scooters etc) 5-6-7000 toeren ?

maar alsnog stoot een brommer natuurlijk wel meer uit, maar volgens mij zijn er véél meer autos/vrachtwagens dan brommertjes.

alsnog 2takt verbieden, denk niet dat het ooit door gaat komen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

Boelie

en als het er door komt fock ik mun brommer nog harder op en ga ik gewoon zonder kenteken rijden:P

VespaAvanti
                              Donateur

Ik bedenk me nu nog iets, het gaat ze toch om het milieu he.
                                Waar gaan ze al die afgedankte 2-takt brommers laten dan?
                                Lekker goed voor het milieu, zoveel brommers weg flikkeren om er vervolgens een berg nieuwe 4-takten voor terug te moeten produceren, wat ook weer milieuvervuiling veroorzaakt.
                                Stelletje vuile oplichters en geldsgraaiers zijn het daar in Den Haag:boos:kots:pest

4-takt brommers zullen dan wel niet duur zijn in de aanschaf, daar gaat het niet om, het gaat er om dat ik (en ik neem aan 99% van de forumleden) lekker op hun Vespa Ciao willen blijven rijden8)
                                Ik ga echt niet op vage nieuwe plastic 4-takten over stappen hoor:con

speedbuxy
                                Bijdrager

Vergeet niet dat 2takts grote olie verbruikers zijn tov een vrachtwagen, en de olie is denk ik de boosdoener qua fijnstof uitstoot.
                                  Maar neemt niet weg dat het nergens over gaat ik woon in leeuwarden vlakbij een militaire vliegbasis en daar zijn vandaag weer dik 7 straaljagers de lucht in gegaan en dat gebeurd in de week wel 2 tot 5 keer en die vervuilen pas wat niet nodig is, ik rijd met mijn brommer/scooter tenmiste nog naar een bestemming wat hun doen is wat fun vliegen en wat nep bommetje op vlieland droppen.

Dus laat ze daar eerst maar eens naar gaan kijken hoe nodig dat is want behalve de vette vervuiling die die dingen maken kost het ook nog eens vet geld omdat te onderhouden en waarvoor? als er oorlog uitbreekt hebben wij toch niks te vertellen ieder buurland wat wij hebben rolt binnen een week over ons heen.

Maar goed ze kijken hier liever altijd naar de burger als het op het mileu aankomt.
                                  Goed voorbeeld daarvan is dat we 3 nieuwe krachtcentrales krijgen in nederland voor stroom voorziening deze kan je bouwen op gas en dan zijn ze redelijk schoon en gezien wij genoeg gas hebben lijkt dat ook de beste keuze.
                                  Maar nee een gascentrale is veel duurder om te bouwen dus hebben we maar gekozen voor de veel vervuilendere kolen centrales, dus wat zit nederland nou dom te lullen zelf laten ze het mileu ook niet voorgaan als dat iets duurder kost.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 91)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.