- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren geleden door johny.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 maart 2009 om 08:50 #184096
Wat gebruiken jullie voor 2-takt olie?
Ik ben zelf een groot fan van silkolene pro 2 vrij prijzig maar nooit meer een vastloper gehad. (moet ik wel zeggen dat ik over de laatste literfles ongeveer 5 jaar heb gedaan)
Verder heb ik een keer een fles motul gehad, castrol tts, eurol ttx en nog enkele andere.
13 maart 2009 om 09:00 #188036Ik heb tts, maar die heet nu anders, volgens mij een prima olie die goed ruikt.
13 maart 2009 om 09:18 #188038edjuh hoe heet die olie nu dan ?
ik koop het volgens mij nog steeds als castrol tts mja das groningen he:P13 maart 2009 om 09:30 #188039Oke, er is al een topic over. Kon hem niet vinden met zoeken knop.
13 maart 2009 om 11:15 #188040dan vertel ik mijn geheime mengsmeering ook maar ik meng 1:40 met euro 95ongelood en volsynthetisch sthil olie dit merk is zeer bekend in de kettingzaag wereld als nummer 1:D deze olie zorgt voor een gezonde motor en een langere levensduur heb na 700km een klein beetje aanslag op de zuiger maar geen koolstof maar zoon donkele verbrande schein en de cilinder kop kun je zo blank vegen met een vinger hier zit dus geen aanslag op net zoals de cilinder die is zelfs subliem zuiver in de uitlaatpoort vind je geen een korrel koolstof=)
13 maart 2009 om 15:41 #188041johny :
dan vertel ik mijn geheime mengsmeering ook maar ik meng 1:40 met euro 95ongelood en volsynthetisch sthil olie dit merk is zeer bekend in de kettingzaag wereld als nummer 1:D deze olie zorgt voor een gezonde motor en een langere levensduur heb na 700km een klein beetje aanslag op de zuiger maar geen koolstof maar zoon donkele verbrande schein en de cilinder kop kun je zo blank vegen met een vinger hier zit dus geen aanslag op net zoals de cilinder die is zelfs subliem zuiver in de uitlaatpoort vind je geen een korrel koolstof=)Net op onderstaande link dit over je olie zitten lezen:
http://www.tuinenlandschap.nl/mechanisatie/artikelen/606/biologisch-snel-afbreekbare-olie=) Goed voor milieu, blok en prestaties? WTF dat spul wil ik wel testen 😛
Waar is het eigenlijk te koop? Welkoop ofzo
25 maart 2009 om 23:16 #188113die link wat je hebt door gestuur zie ik een kan motomix staan dit is zeer af te raden omdat als je motomix gaat tanken en daarna euro 95 dan loopt je heel blokje gaar tenzij je blijft rijden op deze (benzine) ja het is benzine deze benzine heeft als functie dat het jaren goed blijft en nog gezonder is voor de motor dan welk andere (brandstof) dan ook deze benzine zorgt er ook voor dat je membraam zacht blijft (b.v. mebraam carters) zodat je deze niet hoeft te vervangen als ze b.v. een jaar stil hebben gestaan en nog beter zijn voor de motor maar beter koop je stihl olie
moet er wel bij zeggen als je moto mix koopt kijk niet naar het prijskaartje want dit is ontsetend duur :boos -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.