- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 oktober 2025 om 15:26 #830283
Hallo allemaal,
Ik heb een fles castrol a 747 gekocht voor mijn ciao. Is dit een goede olie of gewoon de castrol power rs? Mijn ciao is wat opgevoerd met een 80 cc malossi en vario.
Gr Richard
9 oktober 2025 om 17:34 #830284Ja, gewoon met 98 E5 benzine mengen.
Het is wel wat vet dus ga geen 1:25 etc. mengen. Is deels castorolie, maar niet meer zo spannend als de vroegere R30 en R40 castrol racing olie. Dat was de vette olie die meestal als carterolie in methanol gestookte wedstrijd 4takten ging. Speedway motoren gebruiken het misschien nu nog, maar met de moderne oliën niet meer zo interessant.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 oktober 2025 om 19:57 #830285Dikke prima!
Enkel niet gebruiken bij mix blokken waarbij je de mix aansluiting nog gebruikt dat is net even te dik/stroperig naar mijn mening.
22 oktober 2025 om 15:12 #830397Niet handig voor normaal straat gebruik, geeft nl. veel koolaanslag.
Bij een racer niet erg, die gaat toch geregeld uit elkaar.22 oktober 2025 om 22:39 #830403Jaren mee gereden, gewoon vanwege de heerlijke geur, maar echt amper koolaanslag hoor. Ik zeg prima spul. Ook met R40 gereden, maar de laatste keer in Italië toen ging deze olie shiften met de benzine??? Sindsdien alleen nog maar met Castrol RS Racing gereden en dat is ook prima spul.
- Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door Jelle.
23 oktober 2025 om 14:11 #830414Ik wil alleen nog maar met Denicol SYN100 rijden.
Het ruikt bijzonder lekker.
Zelfs in milieuzones zie je de meest fanatieke groenlinks stemmers genieten van de geur van Denicol SYN100.
27 oktober 2025 om 11:38 #830423kun je de geur beschrijven… ken deze niet namelijk.
Lees wel dat dit de allerbeste is:
Denicol Syn100 is een 100% Estersynthetische olie voor 2-takt racemotoren in de karting, motocross, enduro, wegrace, etc.
Denicol was de eerste (en nog steeds een van de enigen) op de markt met een vol-estersynthetische olie: een 100% synthetische olie waaruit 8-20% van het beste wordt geraffineerd. Hieraan worden dan esters toegevoegd.Deze esters hebben als toegevoegde waarde:
• Hechtere smeerfilm in de cilinderwand
• Betere vermenging met de benzine
• Constantere temperatuurscurve tussen lage en hoge belasting
• Algemeen koeler lopen (tot 6°c gemeten aan de koelvloeistof)
• Zuiverdere motor: geen aanslag op zuiger, zuigerveren, powervalve, …Kortom: dit is de ALLERBESTE smering die je een motor kan geven.
27 oktober 2025 om 13:39 #830424De geur zou ik omschrijven als een mengsel van de geur van 747 en de geur van versgebakken kadetjes.
Je moet je voorstellen dat je in een milieuzone rijdt met je Ciao, die een oldtimerontheffing heeft van 25 dagen per jaar (bijvoorbeeld in Den Haag).
Je rijdt opgevoerd, en dat is duidelijk te horen. De GroenLinks-stemmers op de stoep zien je al van verre aankomen en laten hun afkeurende blik zien, en je hoort ze zeggen: “Kijk, dat is zo’n stinkbommer.”Ze steken demonstratief hun neus in de lucht om de vieze lucht op te snuiven, en ze maken zich klaar voor de tirade van gatverdamme.
Maar dan plots ruiken ze Denicol Syn100…
Even is daar een moment van verwarring en dan zie je ze denken: Hé, dat ruikt lekker.
Hoe kan dat nu? Voorzichtig ruiken ze nog eens, en nog eens, en dan volgt die genietende ademteug waarbij ze alle kringspieren ontspannen en een zucht van verlichting slaken.Life is good! En de Ciao wordt in hun hart opgenomen, en met weemoed denken ze terug aan die goede oude tijd waarin iedereen ruimte kreeg om te leven.
Dit is geen verhaatje ik heb dit echt mee gemaakt 😀 . En het is net als wat je zegt, spectaculair goede olie.
Speedbuxy rade mij het ooit aan.Namasthe.
- Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door zevenenergie.
3 december 2025 om 21:11 #830866Ik heb nu een polini speed engine met 80cc cilinderkit polini welke olie raden jullie aan en welke meng verhouding, moet nog ingereden worden!
4 december 2025 om 13:34 #830964Ik zou een maatje grotere sproeier monteren, en gewoon aan de pomp gaan tanken, dan kan de cilinder netjes inslijten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.