Home › Forums › Meetings & evenementen › Overige meetings & evenementen › 2-takt Dag 2013
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 11 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 april 2013 om 22:47 #516108
Tonni :
Ik ben dan morgen toch vrij, maar had er verder geen rekening meer mee ghouden, dus heb ook niks voorbereid.
Nou denk ik dat mn brom’s het ook na een half jaar stilstand vast nog zouden doen hoor, maar ik had dan toch RV willen rijden.
Ik ga dat qua brandstofkosten en tijd (blok er nog weer onder rammen, en heb ook geen koppakkingen meer voor de DEPS) dus niet meer redden.Voel je niet schuldig Tonni want ook deze Noorderling heeft de hand doek in de ring moeten gooien:'(
Brandstof kosten was mijn main reason. Want dat kon ik er deze maand niet meer bij trekken en volgende maand is de Harz toer al en daar zal ik ook nog vele uitgaven voor moeten maken.
Want zal ook een helm op moeten en m,n oude helm van 14jaar terug is niet veel meer:lol
Maar ik hoop wel dat er nog rijders zijn die Stephen en Wilk gaan vergezellen
(want wonen een hoop rijders in de buurt tot zelfs erg dichtbij)21 april 2013 om 17:52 #512572Het is zondagavond 21 april 2013 dus tijd voor een verslag van de 2takt dag! Het was zeker de moeite waard en wie weet zijn we volgend jaar met wat meer leden aanwezig, vandaag was de eer aan mij, en Stephan (VespaAvanti)
We kwamen allebei aan rond 10:30 en toen stond het al goed vol daar! Op de voorgrond mijn niet bijzonder snelle maar wel zeer trouwe SuperBravo tourmachine.We hebben eerst even gekeken bij de kraampjes waar ik een nette gashendel voor de oldtimer Ciao heb gevonden.
Wie echt heel heel goed oplet ziet op deze foto behalve een man op leeftijd die zeer geinteresserd was in mijn hypermoderne telefoon ook een Citta op de achtergrond! Dit was de eerste en enige Vespa die ik heb gezien behalve onze eigen werkpaarden.
De eigenaar vondt dat het tijd werd dat hij een nieuwe eigenaar kreeg en VespaAvanti was barmhartig genoeg om hem toe te voegen aan zijn collectie voor een knaak en een bounty.
Daarna nog een rondje gelopen langs de 2 takt auto’s motoren bromfietsen en zelfs 2takt pick-ups!
Na de montage van de nummerplaten op onze brommers was het tijd om de rit aan te vangen!
Het was een route van zo’n 85 kilometer denk ik, de route was te volgen met bolletjes vierkantjes en pijltjes en als je goed uit je ogen keek was het heel goed te doen om foutloos te rijden.
Na een tijdje kwam echter de schrik toen we bij dit bord aankwamen!Aangezien het algemeen bekend is dat Belgie nou niet echt brommervriendelijk is en zeker niet tegen brommers als de Grillo in schaapskleren die we bij ons hadden..
Apart detail is trouwens dat op deze foto te zien is dat Belgie schijnbaar een gemeente is? Ik heb anders geleerd op school maar dat is dan ook al een tijd geleden.
Op de kaart was te zien dat de route maar een heeeel klein beetje door Belgie liep dus toen zijn we toch maar gaan rijden! Was leuk, ik was erg blij dat ik op de Superbravo zat en niet op de Ciao :).
Hier houdt ik het voorlopig bij, ik ga volgend jaar zeker weer want het is de 10 € inschrijfgeld zeker waard! Je krijgt een leuk cadeautje bij de finish, lekkere koek en chocomel, keycords balonnen etc etc etc etc. Goede organisatie en Brabant/Antwerpen is een super omgeving om te toeren!
Groeten!
21 april 2013 om 17:57 #512800Dat ziet er geslaagd uit Wilk
Had op zich ook best wel zin in een tourtje gehad!21 april 2013 om 18:15 #512523Leuk verslag Wilk

Baal zelfs nog steeds dat ik er niet bij kon zijn.
Maar volgende jaar ben ik zeker weten weer aanwezig
@Stephan
Das al het 2e toertje dat je met meer brommer thuis kom dan je weg ging
Mooi prijsje ook
Mooi krom detail nog.
Ik ben niet gegaan omdat ik financieel krap zat.
Dus om de pijn wat te verzachten zou ik eventjes 1tje roken in een parkje stuk hier vandaan om zo toch nog wat van het zonnetje mee te pakken.
Kom ik daar stapvoets het park binnen gerold om meteen besprongen te worden door 4man sterk van stads toezicht die me even een 90 + 7 euro dure boete geven:boos
Dus daar heb ik 1 ding van geleerd, ik ga voortaan gewoon toeren want dat was goedkoper geweest en tenminste ook waar voor m,n geld.21 april 2013 om 18:26 #507729Wat een brave koorknaapjes! Die man verlossen van z’n citta!
21 april 2013 om 22:46 #512851Mooi verslag man!
Het was ook dit jaar weer een zeer geslaagde tour, verl verbaasde gezichten gezien onder het snellere spul die na een sprintje meermalen naast me kwamen rijden om te vragen hoe hard hij wel niet liep en hoe dat mogelijk was haha.
Die Citta was nog een leuk verhaal:Verkoper: ik zie dat jullie naar vespa spullen zoeken, nu kan ik je vertellen dat die citta daar heel goedkoop is!
Wilk: (redelijk ongeintereseerd omdat zijn schuur vol staat) mwa wat dan?
Verkoper: 25 euro!
Wilk: mwah, neh
Verkoper: hoor ik jou nou 20 zeggen?!
Wilk: haha
Ikzelf: Nee maar mij wel 15
Verkoper: (schud me de hand) Jij bent mijn eerste koper vandaag!Was wel melig!
Die andere Citta heeft spulleke trouwens nog steeds hij hem staan, hoor er al tijden niks meer van!Was verder een geslaagde dag, op naar volgende week!
22 april 2013 om 10:37 #512516Inderdaad een leuk verslag ;)!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.