Vespa-Ciao.NL
:: 2 spots halogeen als koplamp

Home Forums Techniek Framedelen 2 spots halogeen als koplamp

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

just1991
    Topic starter

Hey ik zie de laatste tijd steeds vaker van die citta’s die van die halogeen spotjes hebben icm met een booskijker plaatje maar ik dacht zo hoe kan je nou 12v halogeen lampjes aansluiten als je blok maar 6v geeft ?! en hoe sluit je het aan ? of zijn er ook 6v halogeen lampjes ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden

ik dacht namelijk zo’n streetfighter carbon kap te kopen… maar later dacht ik hoe sluit ik dit aan :S en hoe zet ik hem aan en uit…

groet just

Lennaert
      Sleutelbeheerder

denk een soort transformatoortje ertusse maken?
        maar kan je niet 6v halogeen erin hangen? en dan een stroomregelaar ertussen van 6 volt.
        12v kan ik wel voor je maken mits ik de spullen heb.

dit houd in :

dat hij altijd 12v is bij vol of half tot nihil gas.

MHR
        Bijdrager

Ik heb het ook. ik kan je wel vertellen, als je het zo aan sluit heb je sfeerverlichting :lol

just1991
          Topic starter

ja maar is dat niet wat groot ? ik heb wel een transformator voor uhmm 230 naar 12 maar die weegt ten eerste heel wat en is vrij groot en lomp *ooh post was al aangepast :P*

”Ik heb het ook. ik kan je wel vertellen, als je het zo aan sluit heb je sfeerverlichting ”
            heb jij 12 volt dan ? dat geeft toch voor geen ruk licht ik had eerst een 12v achterlichtje maar dat was net een gloeiende spijker 😛

Lennaert
            Sleutelbeheerder

😛 tja ligt eraan hoe groot je wilt maken 🙂 ik stuur je ff pm wacht

just1991
              Topic starter

heeft iemand het gedaan met 6v halogeen lampjes ? zoja waar heb je die vandaan ?
                en hoe sluit je het aan want je blok geeft ook nog wisselstroom en die lampjes zijn gelijk…

Leovince
                Bijdrager

Ik heb het ook, met 12v en 20w en het schijnt nog steeds top.

Hier een filmpje van mij zodat je kan zien hoe sterk het licht is met een beetje gas:P
                  [url]http://www.youtube.com/watch?v=hH8X9842NOw[/url]

En 6v is het nooit constant met zo’n blokje. Dus als hij opgevoerd is kan je nog veel meer volt eruit krijgen. Iemand had een keertje zelfs 18 volt:P

RiPe
                  Bijdrager

Ik trok er 50v uit 😐
                    Is natuurlijk geen effectieve spanning maar dan nog is het veel.

just1991
                    Topic starter

ja dat valt me inderdaad mee lampenkap ! maar hoe had jij er dan gelijkstroom van gemaakt of waren die halogeentjes ook wissel ?

Florian
                      Moderator

ik heb ook een booskijker, en als ik ze aanlsuit aan een 7,2v batterypack verlichten ze al het erg veel..

Leovince
                        Bijdrager

De spotjes werken allebei op wissel en gelijkstroom, dus geen problemen ermee.

just1991
                          Topic starter

oke nou dat is mooi dan en weet iemand dan of ik dus direct die carbon koplamp van een puch van JMPB erop kan zetten ?
                            zo niet vanwege verkeerde halogeen lampjes
                            welke moet ik dan kopen 12v en dan 5w 10w 20w ? ik dacht zelf 10w ?

en lampenkap jij had dus 20w maar als ik er dan dus 10w indoen kan het dan enig zins feller schijnen omdat het blokje zeg maar niet genoeg kracht heeft om 20w op te wekken. of kan het blokje misschien wel 50w aan ?

citta_ian
                            Bijdrager

bij mij was het 84,3V 😐
                              (polini 80, top 1, 13/13)
                              maar dan het achterwiel optillen…

als ik in mijn citta 6v lampjes ze branden ze ook meteen door.
                              dus als ik jou was zou ik het gewoon proberen. ze kosten ook de wereld niet

Leovince
                              Bijdrager

60 cent voor 2 bij de action 😀

citta_ian
                                Bijdrager

jah koop er gwn van 12V dan en doen ze t goed (eerst even testen voor je ze inplakt)
                                  hou je ze en anders koop je gwn 6v. (rijd er dan ook even n rondje me….

probleem opgelost!!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.