Vespa-Ciao.NL
:: 1970 brom blok drijfstang

Home Forums Techniek Motorisch 1970 brom blok drijfstang

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Magnus01
    Topic starter

Ik heb een blok uit 1970 waar ik een andere cilinder voor wil kopen, maar het is mij onduidelijk of dit jaar de pen 10 of 12 drijfstang had. Weet iemand welke dit is? Het blok is helemaal origineel dus de drijfstang is die er vanaf nieuw in zat.

Wilk1985
      Moderator

Als het de originele drijfstang is is het een pen 12.

SuperSi
        Bijdrager

Meten is zeker weten

Dustin
          Bijdrager

Als je alleen je cilinder er al af haalt is het ook vrij gemakkelijk te zien aan de zuiger zelf, mits het natuurlijk 100% origineel is. Die heeft namelijk geen L zuigerveer, en is dus p12, verschil is vrij duidelijk! 🙂

FonS
            Bijdrager

Als je alleen je cilinder er al af haalt is het ook vrij gemakkelijk te zien aan de zuiger zelf, mits het natuurlijk 100% origineel is. Die heeft namelijk geen L zuigerveer, en is dus p12, verschil is vrij duidelijk! 🙂

Als je de cilinder eraf haalt, kun je toch net zo goed de pistonpen meten..?
              Volgens jouw theorie is een standaard 50cc zuiger met 2 “gewone” zuigerveren altijd pen 12, maar dat is niet zo.

Dustin
              Bijdrager

Als je de cilinder eraf haalt, kun je toch net zo goed de pistonpen meten..? Volgens jouw theorie is een standaard 50cc zuiger met 2 “gewone” zuigerveren altijd pen 12, maar dat is niet zo.

Ah, ik dacht dat die 50cc zuigers met 2 “gewone” veren altijd oldtimer zuigers waren, en dus p12! Weer wat geleerd

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.