Vespa-Ciao.NL
:: 17.5mm op een citta?!

Home Forums Techniek Opvoeren 17.5mm op een citta?!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Cittadrent
    Topic starter

Hallo Forum
      Ik ben sinds een paar uur geleden gelukkig eigenaar van een citta. Echter, hij trekt me wel heel sloom op. Ik heb nog een 17.5mm carb van een derbi liggen, maar past dat wel met het frame? Ook weet ik dat ik dan een grotere inlaat moet hebben, maar hoe groot precies.

Alvast bedankt

Florian
      Moderator

Als je een Polini Speed Engine blok hebt kun je een groter spruitstuk monteren. Als je piaggio carters hebt blijf je beperkt tot maximaal 13mm.

Waarschijnlijk rijd je nu vrij origineel. Je kunt ervoor kiezen om de inlaat op te vijlen naar 13mm en een 13mm carburateur te monteren. Dan zul je al aanzienlijk verschil merken.

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Florian :
          Als je een Polini Speed Engine blok hebt kun je een groter spruitstuk monteren. Als je piaggio carters hebt blijf je beperkt tot maximaal 13mm.

Waarschijnlijk rijd je nu vrij origineel. Je kunt ervoor kiezen om de inlaat op te vijlen naar 13mm en een 13mm carburateur te monteren. Dan zul je al aanzienlijk verschil merken.

Dat is niet geheel waar Florian, er zijn simonini spruitstukjes voor de originele inlaat om hier een 19mm of groter op aan te sluiten deze zijn echter in de praktijk wat lastig terug te vinden qua prestaties etc.

Florian: Vrij doelloos dus als de binnendiameter 13mm blijft.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.