Vespa-Ciao.NL
:: 16 mm sneller..?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 16 mm sneller..?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 57)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cittatuner
    Bijdrager

carbu is van een tomos;)

.-{2F4OV}-.

hansieb :
        Wow vet had nog nooit 1 met 16mm carb gezien.

En hoe groot is je spruitstuk nu, als die 13mm is dan heb je natuurlijk er geen fok aan.

Ik ben erg benieuwd 🙂 je hebt wel lucht schroef erop haha en zit er ook maybe een handchoke op dat zou geweldig zijn 😀

Spruitstuk is ook 16mm 😀
        En er zit handchoke op dacht ik… tof he!

Komt goed:thumb

.-{2F4OV}-.

koopman53 :
          kan je niet beter je spruitstuk verlengen ipv je carter verbouwen?

Nee.. Krijg je late gasreactie.. Bovendien is het maar een klein stukje dat je uit moet frezen he…

Ben al klaar foto’s komen zo:thumb

.-{2F4OV}-.

cittatuner :
            carbu is van een tomos;)

Hoe weet je dat?

.-{2F4OV}-.

Update 2:

Carter uitgeboort/gevijld/gefreesd en (wat uiteindelijk het beste ging;)) geslepen:D

En ingezoomd

En het past:D

En weer ingezoomd

.-{2F4OV}-.

Nu het volgende probleem…

De geleider van de gaskabel die boven uit de carb komt heeft geen bocht van 90 graden…
                Hierdoor past het niet onder het voetenkapje…

Kweet trouwens niet eens of ik de carburateur durop kan zette… Maar dat zal wel lukke..
                Waarschijnlijk blok los tussen frame, dan helemaal naar voren schuiven. Dan carb + luchtfilter erop en dan naar achter schuiven en bouten erin zetten…;)

Maar misschien is er meer ruimte nodig dan met de 13mm carb en dus moet het blok dan naar voren. Dit betekent dat ik een nieuwe varioriem moet hale;) Dat wordt dus dan denk ik 13 * 975 ipv 13 * 950:thumb

Kga snel weer verder….zoef

.-{2F4OV}-.

Kheb een vraagje…

Als ik nu de carb verander van 13mm naar 16mm… Dan wordt de verhouding lucht/benzine tog iets anders…

Moet ik er dan een grotere of juist een kleinere sproeier inzetten dan dat er in de 13mm carb zat?

Alvast bedankt:thumb

michel o/

groter want er moet meer brandstof door heen om de goede brandstof,lucht verhouding te krijgen 🙂

.-{2F4OV}-.

Dacht ik eig al;)

Bedankt:D

timschilders
                      Bijdrager

hij bedoelt niet dat het spruitstuk maar 13mm is. spruitstuk is 13mm maar bij de krukas is dee opening volgens mij ook maar rond de 13mm dus dan heb je niks aan een 16mm.

grotere sproeier idd. van 12/7 naar 13/13 moet toch ook een grotere sproeier?
                        heb je nog plaats voor een luchtfilter?

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

je kunt je carb niet eens opboren naar 16, op zen hoogst 13,5 of 14mm. t heeft volgens mij helamaal geen nut dus.

beter maak je een speciaal speedengine spuitstukkie waarbij je een andere carburateur kan erop doen, een 15mm ofzoiets

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

timschilders
                          Bijdrager

hij heeft dus al een tomas carb en een zelf gefixt spruitstuk,

ArvidW
                            Donateur

Maar dan is de vraag: Is de opppervlakte de kleinste doorgang in een speedengine toevallig niet kleiner dan 15mm, anders heb je alsnog geen hout aan die carb……… Kunt er wel een 15mm spuitstuk voor maken, maar dan zal je toch ook dat gat aan de binnenkant van je carter iets verder door moetne trekken……:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Kheb de hele zooi durop gekregen met veel moeite…

Nu is het alleen dat hij niet goed loopt.. Als je gas geeft doet ie buppppppbupppp…
                                Net alsof ie teveel benzine krijgt. Heb nog steeds sproeier 68 durin zitte;)

Ma kan het niet ook zijn dat ie valse lucht aanzuigt.. Het spruitstuk sluit namelijk direct op de carb aan zonder een rond stuk plastic ertusse;)

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

of het is een te grote sproeier, je weet niet wat de gasnaald doorlaat gat is van t ding eigenlijks he ?

En van die valse lucht kun je checken door m eigenlijk stationair te laten lopen en dan wat siliconen spray te sprayen waar je denkt dat ie lekt

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 57)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.