Home › Forums › Techniek › Mechanisch › 16" en 17" velgen uitwisselbaar?
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 11 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 april 2023 om 12:08 #819807
Ik heb ontdekt dat mijn Ciao’s verschillende velgmaten hebben. De blauwe 5 spaaks 17″ en zwarte 3-spaaks 16″. Zie foto.
Zijn deze onderling uitwisselbaar? Maw kan ik de velgen van de zwarte in de blauwe zetten en omgekeerd?
En wat rijdt lekkerder 16″ of 17″?
19 april 2023 om 13:41 #819808Ja, dat kan.
17″ achter rijdt sneller.
16″ achter trekt beter.
Niet spannend veel, maar wel meetbaar
zeg maar.
Lekker rijden hangt ook van de banden af, en dat is voor ieder weer persoonlijk.
In de mix ciao kunnen volgens mij alleen de 16-ers
vanwege de olietankconstructie.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.19 april 2023 om 13:50 #819811Dank voor je reactie!
Dat betekent dan wel dat de 17″ niet onder deze zwarte gaan want die heeft een olierpompje en bijbehorend tankje?!
Groet,
Paul19 april 2023 om 16:27 #819813Ik heb in meerdere eind jaren 90 mixjes 17 inch velgen gezien, verder niet op details gelet. Probeer het!
19 april 2023 om 17:09 #819814Voor zover ik weet past sowieso op de voorkant van de Ciao Mix een 17” wiel. Achterkant durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik had namelijk zelf een Ciao Mix die ook 17” wiel(en) had, maar helaas kan ik het niet voor je bekijken hoe het met het achterwiel zit. Mijn Ciao is namelijk is januari gestolen…
In ieder geval zal liep hij wel als een vrij standaard snor uitvoering een goeie 45km/u en ik vermoed dat dat mede te danken is aan de 17”Zoals Magnus zegt, zou ik het gewoon proberen. Zolang je niets forceert, zou je het altijd nog kunnen terugzetten als het niet wilt 😊
19 april 2023 om 18:10 #819817Bij een Ciao durf ik het niet te zeggen, maar zou moeten kunnen aangezien er in de ’60er en/of ’70er jaren Ciao’s met 17inch wielen waren.
Bij een Si kan het sowieso, alleen kan je dan niet breder gaan dan 2,25
No stress, all fun and a bit of speedBij een Ciao durf ik het niet te zeggen, maar zou moeten kunnen aangezien er in de ’60er en/of ’70er jaren Ciao’s met 17inch wielen waren. Bij een Si kan het sowieso, alleen kan je dan niet breder gaan dan 2,25
Klopt, het past ook gewoon, maar met dat mix gedoe, ik denk lager spatbord door de olietank.
Maar als je het toch al beide in bezit hebt, gewoon proberen zoals al gezegd.
Pas bij een Ciao altijd op de breedte achter met 17″.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.