Vespa-Ciao.NL
:: 13/13 ipv 12/10

Home Forums Techniek Opvoeren 13/13 ipv 12/10

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

iaccaloco
    Bijdrager

Zuipen…….
      Whahah……Nooit een schakelbrommer/scooter of een Amerikaanse auto gehad?

Juust, dát zuipt………!:)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Edjuh
      Bijdrager

Elke brommer is toch zuinig standaard??

4 takt schakel helemaal natuurlijk:)

ciaoracer
        Bijdrager

Als ik nu een iets grotere boor in mijn inlaat duw, moet dan de hele cilinder er af of kan dit er ook gewoon op blijven?
          Hij is nu 7 mm.

mman
          Bijdrager

ja die zal er wel afmoeten check anders ff de how to op site heel handig

ciaoracer
            Bijdrager

heb ik gelezen maar ik heb schrik dat ik hem niet meer fatsoenlijk gemonteerd krijg.

mman
              Bijdrager

als je volgens de how to doet dan hoort alles goed te gaan en zo moeilijk is het;) gewoon tijd en geduld hebben.

en als je er helemaal niet meer uit kom dan krijg je altijd wel hulp op het forum

maar het kan dus niet als je hem inmekaar laat.

kuwn
                Bijdrager

ik d8 eerst ook .. shit als ik de inlaat wil veilen krijg ik de motor nooit meer in elkaar … maar ben er nu tog maar aan begonen de motor moet tog ge reviseert worden !

Timmetje
                  Bijdrager

iaccaloco :
                    Zuipen…….
                    Whahah……Nooit een schakelbrommer/scooter of een Amerikaanse auto gehad?

Juust, dát zuipt………!:)

Standaard scooters zuipen niets 🙂 (opgevoerde scooters wel, zo’n 1 op 5)
                    Ik heb een schakel met standaard 16mm carb en ut zuipt nog maar 1 op 20 als nie minder zuipt
                    Alleen een amerikaanse bak zuipt wel heel veel 1 op 4

Maar ut verschil van 12/10 naar 13/13 zal je in verbruik merken, maar ut zal niet geweldig veel schelen waarvan ik zou zeggen, ik doe het niet

chubby
                    Bijdrager

Ik weet niet eens hoeveel mijn vespa zuipt.. voor mijn gevoel best veel = Weet iemand waar ik dat kan nakijken hoeveel een brommer zuipt met welke settup? Want zo te horen zorgt een uitgevijlde inlaat er voor dat hij nog meer zuipt en dat is niet echt mijn bedoeling -_-

-chubby-

Onkruidzaaier
                      Bijdrager

Als je wilt weten hoeveel ie zuipt. Ga je gewoon na de volgende keer tanken, bijhouden hoeveel kilometer je gereden hebt. Dan tank je weer, dan weet je dus hoeveel benzine je gebruikt hebt. Dan doe je het aantal gereden kilometer delen door het aantal getankte liters. Dan weet je hoeveel ie loopt. op een standaard blok, zal dit rond de 1 op 35 liggen.

Het heeft trouwens weinig nut een 13/13 op je standaard carter te zetten, gaat alleen wat harder trekken, zul je eerst moeten uitvijlen. Is niet heel erg moeilijk hoor. gewoon goed de how-to doorlezen.

Edit Arvid: (jaa ik wilde jou altijd al eens editen;) maar 100% standaard citta’tje zou 1 op 50 moeten lopen, en soms zelfs nog zuiniger)

Lekkere Bekker
                        Bijdrager

Kben ook van 12/10 naar 13/13 gegaan en heb het wel degenlijk gemerkt hij trekt vooral harder en de top gaat 1-2 kilometer omhoog 😛

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.