:: 13/13 Carburateur , Ciao rijdt zachter.
-
Hallo,
Ik had standaard een 12/7 carburateur in m’n Piaggio Ciao zitten, Nu heb ik er een 13/13 in gedaan en mijn brommer start normaal maar heeft totaal geen toeren. Hij valt ook niet uit.
Wat kan het probleem zijn?
Wel de sproeier veranderd? Zoja, welke sproeier?
En kun je ons vertellen met welke onderdelen u verder mee rijd? Filter, uitlaat, cilinder enzo..
toen ik 13/13 carb had met orgi filter wou ie ook niet, totdat ik er een powerfilter opdeed.
ging ie wel maar hij zoop wel.
Je kan (als je alles orgi heb) sproeier 55 erop monteren met powerfilter dan zal ie beter lopen.
In de nieuwe carburateur zat een sproeier bij, 66 geloof ik. Filter en cilinder zijn standaard.
Uitlaat Giannelli Vespa CIAO Std. Model 22mm aansluiting.
een 13/13 op std snorcarters (neem aan dat je die hebt aangezien er ’n 12/7 std opzit) is sowieso overkill. Gaat je echt amper winst opleveren.. ’t enige wat t oplevert is een hogere benzinerekening en een minder goed afgestelde motor.
13/13 kan prima op snorcarters, hij heeft hem nu toch al gekocht, en dat grote gaatje lucht vind hij vast wel wat fijner.
De sproeier 66 is juist de overkill en is veel te groot. Sproeier 46/48 is toch meestal nodig met standaard luchtfilter? Correct me if i’m wrong!
jaah had ik op me ciao snor dus.
Met een snorklok maakte die hele hoge toeren en begon me`n reet pijn te doen door t trillen.
toen deed ik er een bromklok in en reed ie 55 km.
maar ik zou voor 12/10 of 12/12 carb gaan, ik heb zelf 12/12 op mijn citta en zuipt niet eens veel.
maar sproeier 66 is veelste groot.
als je je bougie eruit draai zal ie denk wel zwart zijn.
als je sproeier 55 erin doet, zal ie wel beter lopen.
Leovince :
13/13 kan prima op snorcarters, hij heeft hem nu toch al gekocht, en dat grote gaatje lucht vind hij vast wel wat fijner.
De sproeier 66 is juist de overkill en is veel te groot. Sproeier 46/48 is toch meestal nodig met standaard luchtfilter? Correct me if i’m wrong!
Ik weet dat t wel kan. Maar echt heel veel heb je er niet aan.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.