Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › 13/13 Carberateur defect??
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 januari 2010 om 14:51 #221619
Anoniemja ik heb alles goed gemonteerd. de gasschuif doet het in de 12/10 wel goed
ik ga zo eens de carbjes goed vergelijken, miss dat de ouwe eigenaar er iets mee heeft gedaan wat niet klopt….
anders ga ik voor een nieuwe, dat is altijd goed:P
iemand nog een 13/13 nodig die heel mooi stationar loopt?:P haha
28 januari 2010 om 15:54 #230520Haal je carburateur er af, trek gassleuf helemaal open, dan zie je een buisje met gaatjes, maak die gaatjes schoon.
Let vooral op het aller onderste kleine gaatje (goed kijken). Blaas die even goed door en even goed doorflossen!!
Verder kijken of geen verstoppingen zijn bij votterkamer, niets lekt, en pakkingen checken.Hopelijk heb je hier iets aan.
28 januari 2010 om 16:08 #230521
AnoniemHey superindo,
Ik zal zo nog eens kijken;)
Maar ik koop gewoon een nieuwe zondag voor 26 euries.bedankt voor alle adviezen. als de 13/13 eropzit horen jullie het wel.
Grtzz
joris
28 januari 2010 om 16:21 #230522Ik zou eerst eens voor de optie van Superindo gaan, dit kan je wel weer die 26 euro schelen.
28 januari 2010 om 16:46 #230523
AnoniemHallo Mhr,
heb ik gedaaan, maar zonder succes:(
je kan ervan eten zo schoon is de carb, heb overal met de compressor nagespoten om zeker te weten dat ie vetvrij is.
ik vind het goed met dat onding…..het rare is dat je er niets aan ziet. maar waar ik net wel achterben gekomen: de choke schiet niet van zelf terug, en het gasschuifje heeft een beetje speling, dus misschien trekt ie hier dus valse lucht? hij maakt een heel dof geluidje als ik even gas geef maakt ie toeren, maar als ik het erna nog eens doe maakt ie iets minder toeren, dan de eerste keer. terwijl de gashendel even ver open is…..
O Ja: Er mist een schroefje bij het dekseltje van de carb, zou dit het probleem zijn dat ie daar valse lucht trekt?
me 12/10 doet het namelijk wel met 1 schroefje minder.Grtz
Joris
28 januari 2010 om 19:33 #230526@ Joris ,
klinkt mij bekend in de oren , d.w.z. ik heb recentelijk van een Vepsa PK50 automaticahet hele blok gereviseerd
én een nieuwe carb gemonteerd .De pk50 liep prachtig stationeer maar bij gasgeven bwoooop bwooop tot uitvallen toe .
Alle sproeiers geprobeerd van 50 t/m 140 zonder enig resultaat .
Carb eindeloos schoongemaakt en uiteindelijk bleek de boring in de stijgbuis niet veel groter te zijn dan een speldekop .Bij stationeer kreeg hij met elke sproeier net genoeg , maar bij gasgeven eigenlijk niks .
Je kunt het dus vergelijken met dat je een sproeier 66 monteerd met daarrboven nog een 2e sproeier 25 .
Je kan de onderste sproeier zo groot maken als je wil maar meer dan sproeier 25 krijg je er niet door .Ik heb dit uiteindelijk ontdekt door de carb minuscuul te gaan bestuderen .
Ik ben met de carb teruggegaan naar de leverancier en kreeg gelijk een nieuwe .
Na het monteren van de nieuwe carb was het probleem direct opgelost .Ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken , maar ik zou een nieuwe carb halen .
Succes
28 januari 2010 om 19:48 #230529
AnoniemHee Olliegasselt,
Inderdaad, je bedoelt dat ie stationair mooi loopt, en als je gas geeft loopt ie heel beroerd en komt ie n iet weg.
ik heb gekeken maar ik kan niet echt iets raars aan de carberateur zien. ik heb het net nog geprobeerd met een 2e schroef in me deksel, maar alles zonder resultaat………Ik haal zondag bij epc een nieuwe;)
kom je ook naar de scootermeeting zondag? (20% korting op alle onderdelen en gratis rollerbank)
Dus als je nog een simonini blok wilt hebben kun je je slag slaan:P
Iedereen bedankt voor de hulp!
Grtz
Joris
Btw: @Olliegasselt: Je doet mooie zaken met het reviseren enzo, ook goede prijzen:bier
erg handig voor de beginnende sleutelaar onder ons en de luie mensen:P -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.