Vespa-Ciao.NL
:: 12v accu aansluiten?

Home Forums Techniek Elektrisch 12v accu aansluiten?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-36-
    Topic starter

In het kader van de “maak je vespa klaar voor de winter actie” wil ik m’n handschoenen electrisch verwarmen. daarvoor wil ik een 12v accutje onder mn buddy monteren. Maar ik dan gewoon een omvormer van 6v > 12v kopen en een 12v accu eraanhangen? of ligt het allemaal iets ingewikkelder?

joey636
      Bijdrager

het kan maar hij zal hem nooit zo snel kunnen opladen dan je hem leeg maakt.
        als je het aantal volt verhoogd word het aantal ampere lager.
        denk an u=i X r

-36-
        Topic starter

OK, en de lichtspoelen vervangen is dat op optie?, of zijn die dingen niet universeel

iaccaloco
          Bijdrager

Dat gaat niet, je hebt 6v. “analoge” ontsteking
            De 12V electronische ontstekingen zijn hééél anders, dat wordt dus nix……;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

-36-
            Topic starter

ik heb electronische ontsteking, zijn die dan toevallig wel 12v? :S

joey636
              Bijdrager

nee zijn gewoon 6 volt dus het word lastig om je accu op te laden het plaatsen van een accu is geen probleem maar het opladen wel

.-{2F4OV}-.

Ik doe een elektrotechniek opleiding en kmoet zo’n dingen dus zelf kunne ontwerpen. Maar kzit pas in het eerste jaar;) Dus nu lukt mij dat nog niet…

-36-
                  Topic starter

dus uiteindelijk zou k zoiets moeten bouwe? , van 6v wissel naar 12 gelijk

PoliniCitta
                    Bijdrager

kheb ook elektrotechniek gedaan, weet nog wel wat dingen, zoals lampjes aansluiten draadtrekken , draden aansluiten op wandcontactdoos etc… aan en uit schakelaars , weerstandjes etc. … vanalles:P

ma ik weet wel dat dit niet wil….
                      zal echt lang duren om ze op te warmen als het j wel lukt om et werkend te krijgen…

joey636
                      Bijdrager

zo zouw het eigenlijk moeten werken maar zoals ik al zij je krijgt hem nooit goed opgeladen.
                        ik doe een opleiding voor automonteur dit is mijn derde jaar dat ik ermee bezig ben maar ik kan je 1 ding zeggen dat gaat niet werken je zouw je accu dan maar heel afentoe moeten gebruiken want hij laadt gewoon veel te traag op of je moet hem elke dag thuis opladen dat zouw wel gaan maar dan heb je die brug en omvormer niet nodig maar als dat werkt kun je net zo goed de accu weg laten en de stroom direct gebruiken ipv van het in de accu de douwen

Harleyman
                        Bijdrager

gwoon elke keer als je je brommer in de schuur zet ff de lader derop 😉
                          maaruh handschoenen verwarmen? lol

Biker-mouse
                          Bijdrager

zebaztiaan :
                            gwoon elke keer als je je brommer in de schuur zet ff de lader derop 😉
                            maaruh handschoenen verwarmen? lol

:^

Gewoon stekker aansluiting maken voor je accu, deze laad je dan elke week een keer op. Motoren die voor de Race worden gebruikt doen het vaak ook zo.

Maar misschien zijn handkappen ook wel iets! Heb ik zelf ook op mijn SM, werkt best goed. En anders langs het benzinestation rijden en even van die plastic handschoentjes onder je handschoenen aan doen, werkt ook erg goed.

Persoonlijk pak ik liever de bus, dan kou te lijden op mijn ciao:D

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

Lekkere Bekker
                            Bijdrager

Ik wil niet veel zeggen maar waarom zouden handschoenen moeten worden verwarmd , ze zorgen toch al voor de verwarming voor je handen??

btw , ik heb nog een setje handkappen liggen voor vespa ciao xD

-36-
                              Topic starter

Kijk ik houd ervan royaal te kunnen touren en mn Pa heb z’n motor weggedaan en nu van die verwarmde handschoenen over vandaar, en handkappies heb ik er idd al op zitten 😉 . ik ga denk ik maarris proberen ze direct aan te sluiten zonder accu kijken of dat werkt

joey636
                                Bijdrager

dat kan mischien werken maar dan zullen ze nooit zo warm worden als ze normaal bij 12v zouden worden.
                                  en lekkere bekker door normale handschoenen komt wind.
                                  ga maar eens lang rijden dan heb je bijna niks aan handschoenen de kou trekt er gewoon doorheen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.