- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 8 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 juli 2022 om 02:10 #816234
Beste lezer,
afgelopen jaar heb ik een ciao uit 1992 opgeknapt.
Dit is mijn set up op het moment:
Snorklok
Snorcarter (niet bewerkt)
Snorkrukas
50cc std
12/7 dellorto
Brom lichtfilter
Poelie 80
Uitlaat orgineel en best wel oud.Deze setup loopt rond de 30 kmh.
Nu zou ik toch wat sneller willen rijden, ongeveer 40 à 45 kmh. Het blok zou ik het liefst niet willen veilen, de prop verwijderen zou ik best willen doen. Toch lees ik op verschillende sites dat 12/7 of 12/10 carburateur niet echt een verschil maakt. Hebben jullie advies of is alleen een citypower al genoeg om de 40kmh aan te tikken?
Alvast bedankt!Jot12 juli 2022 om 10:04 #816236hoi Stdsnorretje,
zal geen verschil gaan merken met een grote carburateur omdat je inlaat maar 7mm groot is, je kan de bus die in je inlaat zit er uithalen dan zal je wel verschil merken.
Wat je ook kan doen is snorklok veranderen voor een bromklok en een grotere poelie pakken.
Groetjes Daniel.
12 juli 2022 om 11:25 #816238Als je met prop verwijderen de inlaat bus bedoeld is dat zeker aan te raden.
En in denk dat je eventueel naar een 12/12 naar 13/13 kan.
Van een 12/7 naar 12/10 gaat niet je gewilde 10km/u geven ben ik bang.13 juli 2022 om 01:41 #816247- Dankjewel voor de reactie, maar ik ga denk ik niet veilen bij een snorcarter, ben bang dat de brommer dan erg gaat zuipen en ik heb liever dat de brommer zuinig loopt. Wel heb ik een vraagje over de bromklok. Mijn snor trekt al niet echt extreem goed op. Verlies ik niet nog meer trekkracht als ik bromklok met grotere poelie (105) neem? Ik ga denk ik maar een gianelli citypower proberen en kijken hoe de brommer dan loopt, deze uitlaat is namelijk ook gedeukt op sommge plekken.
Gr stdsnorretje
Jot13 juli 2022 om 01:42 #816248Of is een gianelli citypower een beeje overkill?
Jot13 juli 2022 om 10:34 #816250De uitlaat is geen overkill en kan ook op std cilinders.
Maar het is wel een hoogtoerigere uitlaat dan een citypower die weer beter is voor
trekkracht bij lagere toerentallen.Je snor trekt nu al langzaam zeg je, met een bromklok(langere overbrenging),
die std een 95 heeft wordt dat nog slechter,
met het monteren van een 105(overbrenging weer korter maken)
poelie ga je eigenlijk weer terug richting je snorklok overbrenging.Dit heeft weinig zin dus.
Dus ik zou proberen een citypower uitlaat en een 12/10
Dat is de enige optie zolang je een snorblok hebt(met bus in inlaat en smalle opening
voor cilinderhemd)Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.14 juli 2022 om 00:45 #816256Dankjewel Wim,
dus wat ik ga doen is de “prop” verwijderen, een 12/10 carburateur kopen en een citypower. Nog een tip welke citypower ik aan moet schaffen?
Alvast bedankt!Jot14 juli 2022 om 08:31 #816260De 12/10 was bedoeld, mét prop. Staat in mn eerdere bericht.
Maar beter er uit idd.Prop verwijderen, bedoelde je wel de stalen bus in het inlaatkanaal van het blokje?
Oke, op dit forum staat ergens in de “how to’s” hoe en wat.
Succes.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.14 juli 2022 om 15:36 #816267Of je brommer veel gaat zuipen, dat valt allemaal wel mee.
Houdt er wel rekening mee dat je met een citypower uitlaat en de 12/10 carb je sproeier moet gaan veranderen. Deze zal een aantal maten omhoog moeten. Hoeveel precies zal je zelf even uit moeten vogelen.15 juli 2022 om 15:50 #816272Dat is natuurlijk logisch, maar dankjulliewel.
Welke citypower levert goeie prestaties?Jot16 juli 2022 om 11:08 #816277Tussen welke kunnen we volgens jou kiezen dan?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.17 juli 2022 om 14:50 #816293Het Belangrijkste zal de uitlaat zijn voor je prestaties. Een Citypower is er eigenlijk alleen van Proma, hiervan zijn er allerlei clonen gekopieerd door andere merken en is de typenaam ook meegekomen. Toch een originele Proma Citypower is te herkennen aan de dikke voorbocht van 25mm. Ik zal daarom een echte Proma Citypower of Sito+ nemen. De Giannelli Original Power trekt iets minder onderin, maar gaat wat langer door. Ik zal deze laten liggen.
Dus een Proma Citypower of Sito+ in combinatie met de 12/10 carb. Denk dan wel dat je de juiste sproeier monteert. Je trekkracht en top zal hiermee al iets beter zijn tov de originele uitlaat. Mocht je dan nog wat snelheid zoeken is een kleinere poelie en polini groene trekveren voor de koppeling nog aan te raden.
Zal een moderator dit topic kunnen verplaatsen uit de Mening & Ervaring sectie.
17 juli 2022 om 19:05 #816298Je hebt misschien een 23mm uitlaat mondje aan je cilinder.
Let op met kopen.
Meet t eerst op bij je brommer.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.