Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › 11 Steden Toer 2009 2&3 Mei
- Dit onderwerp bevat 242 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 11 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 april 2009 om 16:53 #507085
Gezien het mooie weer ben ik maar eens aan m,n krachtbron begonnen voor de toer(en)en naar lang overwegen gaat dit het worden.
Polini evo blokje met 43mm eurocilindro, gevlakte fabrizi kop en pat onderlangs of simo bovenlangs uitlaat(hangt ervan af welke beter presteerd op de roller)

(membraan ligt eruit omdat ik die eerst nog even bewerk want die is me te klein orgineel)Aandrijvind word gewoon poeli met een belgenkoppeling, want vario rijd ik al een 10 jaar met m,n scooter dus wil weer een brommer met toeren opbouw hebben.
En denk dat het met deze setup nog wel leuk uit de blokken wil komen met poeli.Zuiger komt namelijk helemaal mooi onderin, poorten staan perfeckt open.

Ook bovenin laat ie niks liggen qua ruimtes.

En dan met een fabrizi hoge druk kopje erop moet het wel leuk krachtig worden lijkt mij.
2 april 2009 om 16:57 #507087Leuk blokje Andree

Al was ik gelijk voor een 46mm gegaan met zo’n blok:D2 april 2009 om 16:58 #507088Ha die andree, jij begint te werken vanaf een bepaalde temperatuur zie ik:D en terecht…
Mooie setup! zal wel goed hard gaan met belgenkoppeling.
2 april 2009 om 17:03 #507089Wow nice.
Denk zelf dat een belgenkoppeling een beetje te wordt. AA-t en ik hebben het geprobeerd op speedengine met 43DR evo, maar dat is steppen.
Misschien als je achter een hele grote pully gebruikt, maar dan heft het effect van de belgenkoppelng zich alweer op.
Btw vollewangen kruk erin?
2 april 2009 om 17:27 #507091VespaAvanti :
Leuk blokje Andree
Al was ik gelijk voor een 46mm gegaan met zo’n blok:DZat ik ook over te twijvelen maar ik heb niet echt een mooi passende zuiger voor de 46mm.
En ook vind ik dat een 46mm erg geknepen worden op de spoelers want die zijn 3mm meer versmalt.
En de 46mm gaat er vrij strak in dus dan moet ie het ook puur van die kleine sporlertjes hebben.
Bij deze 43mm is de voet vrij en benut ie die 3mm grotere spoelers optimaal, dus is wat afwegen.
Maar test de 46mm deze zomer sowieso nog wel en nog wel meer, de toranni en de fabrizi 27mm tuit bv.@edjuh
Ja ik lijk misshien blank maar ben net een neger ik heb het roet koud onder de 10 a 15 graden:D@hansieb.
Als het overkill is word het een orgineeltje want heb liever leuke trek kracht dan een dikke top.
En het is geen volle wangen kruk, maar dat vind ik persoonlijk niet erg dit opend de weg van de inlaat wel wat mooier en de meer carter druk door volle wangen heb ik nog nooit iets van vernomen dus vind ik niet echt nodig.2 april 2009 om 19:35 #507098Ziet er goed uit Buxy, leuk dat je een cilinder op offert voor de toer 🙂
Ben benieuwd hoe hij zich verhoud t.o.v bijvoorbeeld een DR70 of KitRacing, maar dat zien we over 5 weekjes wel 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno9 april 2009 om 15:29 #507198ArvidW :
Ziet er goed uit Buxy, leuk dat je een cilinder op offert voor de toer 🙂Ben benieuwd hoe hij zich verhoud t.o.v bijvoorbeeld een DR70 of KitRacing, maar dat zien we over 5 weekjes wel 😀
Voor gebruik van een toer brommer vind ik het gebruiken van een cilinder niet echt erg, das maar een paar 100 veilige en rustige km,s per jaar dus dat moet kunnen;)
En ben ook benieuwd wat het gaat doet tegen de DR evo en de polini kit racing.(ik denk wel dat de euro sneller is:)En nog een mededeling Roger 102 en Jordi vallen af als rijders dus er zijn nog 2 bedden vrij voor evt andere rijders.
Als je er iemand is die denk ik wil wel mee geef hier dan even een reply of pm me even.
Kosten zijn 14pp.9 april 2009 om 17:18 #507200Snel vraagje voor de tour,
zal ik hem met mn 43mm Athena rijden of met een origineel 50 cc?10 april 2009 om 17:42 #507225@histor
De 43mm athena als de zuiger onderin niet klemt, anders gewoon 50 orgineel.
Maar heb evt ook wel een 43mm autisa voor je liggen die wel een toer mag rijden;)
Alleen zet ik die alleen hier eronder zodat ik zelf ook bij de afstelling kan zijn, want ik ken jou afstel kunsten niet en wil niet dat ie warm loopt + de politie roller steld ook veel makkelijker af;)
Pm me maar even als je daar wel oren naar hebt dan prikke wel even een middagje
Ben zelf ook weer even bezig geweest met m,n toer blokje.
Even het membraan verbeterd.

12 april 2009 om 11:22 #507254Voor mij word t echt krap dag.
frame zou vorige week gespoten worden , dit is niet doorgegaan jammer genoeg.
Het eerst dat ie weer gespoten kan worden is zaterdag 2 mei.Mischien dat ik op de groene ga , dit zie ik nog wel ff..
12 april 2009 om 11:58 #507256Dat zou jammer wezen wouz:(
Maar als je nog 1 hebt staan maakt je die idd toch wat rijbaar, de lelijkste zal je nooit wezen want die titel ga ik denk ik wel verdienen:DEdit
Meteen ook maar weer even bezig ermee geweest en dit word hem wel qua look:D
Maar verder is ie als nieuw, heb er een nieuwe onsteking opgezet, ik heb alle rem delen los gehaald schoon gemaakt en opnieuw gesmeerd en vandaag of morgen zal ik er nieuwe kabel boel op leggen, dus hij is alleen qua uitelijk wat min rest is perfeckt

Past ook allemaal maar net z,on evo blokje

En ook al zal de simo bovenlangs straks ietje sneller blijken voor mijn setup ik denk toch dat ik hem er maar niet opzet, het zit allemaal wel in de weg voor benen en evt andere spullen.
12 april 2009 om 20:36 #507266Goed bezig Andree

Ik mis alleen het cilinder koelkapje boven op de cilinder:con12 april 2009 om 21:01 #507267Gelukkig is dat bij een ciao zonder gedoe te plaatsen:)
Ik ben benieuwd hoe het rijdt! En welke uitlaat er op komt, raar ding die PAT.
12 april 2009 om 23:16 #507270VespaAvanti :
Goed bezig Andree
Ik mis alleen het cilinder koelkapje boven op de cilinder:conJa weet ik er mist nog wel meer, zit bv ook nog geen bobine op, nog geen gas kabel, nog geen decompressie, nog geen kappen, geen snaar:)
Maar dat zijn allemaal dingetjes die ik van de buiten kant wel kan doen.
Hoop hem binnen een paar dagen te kunnen testen, maar eerst nog even nieuwe kabels erop en een ander gas handvat, want das bij vespa orgineel echt niks.@edjuh
Het past opzich allemaal wel mooi alleen veel speling heb je niet.
En ben zelf ook erg benieuw wat het doet, denk dat het wel vooruit te branden is:)
Ik ga voor de 2kw dat vind ik wel een mooi streven, dan zou ie thomas z,n deps blokje namelijk bijhouden en dat vind thomas vast niet leuk:DEn dat raare PAT ding was anders bij de laaste uitlaat test (die natte) een BESTE janker en met kop en schouders het snelst(voor zover we getest hebben die dag)
Dus denk wel dat hij het word, want vind het naast dat ook wel een vet pijpje
.
(Heb zelfs laast een 2e aanschaft op ebay)
En als ie net zo soundje en prestaties heeft als bij de uitlaat test vind jij hem ook wel vet:DEdit:
Er zijn nog steeds 2 bedden vrij voor belangstellende rijders.(14euro pp)22 april 2009 om 16:13 #507472nog 1,5 week ik heb er zin in, moet alleen als ik zondag weer in NL ben maar eens mijn citta gaan opbouwen…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.