Vespa-Ciao.NL
:: 11 Steden Toer 2008

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl 11 Steden Toer 2008

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Histor
    Topic starter

Hallo ik zat zo es te denken zijn er misschien mensen die het leuk vinden om een Vespa Elfstedentocht Mee te rijden/organiseren? laat het me maar ff weten via PM

Ergens in de lente begin zomer? er zijn genoeg boeren campings in de buurt van Leeuwarden en omstreken om te overnachten

hansieb
      Moderator

Dit is ook wel een hele leuke route voor de ZZT09 😀

Onkruidzaaier
        Bijdrager

Alleen lullig dat vespa’s niet over water kunnen.. ;):?

Wel een leuk idee, alleen een beetje kort voor ZZT?

speedbuxy
          Bijdrager

Is wel een leuk idee ik heb ook al een paar keer met dit idee gespeeld alleen is het in 1 dag niet te halen.
            Want m,n ouder(s)organiseren al 13jaar een friesland rit want die rijden/reden(nu alleen moeke) al jaren op een oude puch en tomos in club verband.
            En die wouden hem ook graag eens in totaliteit rijden met de club maar dat was niet haalbaar binnen een dag en slapen op een camping doen die oude bokken niet zomaar:D

Dus er gaat wel 2dagen inzitten en dan misshien geen volle 2dagen, maar 2dagen rustig aan zodat er ook tijd is voor de evt ritje door het dorp zelf is ook niet verkeerd.
            Harlingen is bv een heel leuk vissendorp die echt een bepaalde zweer uit ademend en dus zeker even leuk is om een bochtje door te maken.
            Ik wil sowieso wel helpen in de organisatie ervan.

Vind wel dat het buiten de zzt moet staan, want is net zoals het met de meeting liever 2 dan 1 in het jaar.
            De zzt opzich is ook een hele leuke tocht/toer om te doen en moet er dus wat mij betreft ook gewoon blijven.

Onkruidzaaier
            Bijdrager

We hebben tijdens de zzt 450 km gereden in 2 dagen.. en op de tweede dag meer dan 200 km. Als ik me goed herinner is de elfstedentocht 200km. Dus moet te halen zijn. We gaan wel met brommers die 60 kunnen, en niet met een oude puch of tomos.
              Lijkt me opzich wel te doen.. en zelf toen hadden we nog redelijk wat tijd,, als je maar optijd vertrekt en de lange stukken flink doorkachelt.
              PS. Frieslân is wel erg voor voor de meeste van ons..

speedbuxy
              Bijdrager

De puchjes en tomossen rijden ook 50 a 60 dus dat maakt het verschil niet.
                Maar ik vind 200km op een dag al meer een straf dan een lust, plus dan heb je ook nergens tijd hebt voor een toeristies stukje om door bepaalde plaatsen.
                De ritten die m,n ouder(s)rijden zijn meestal 80 a 100km op een dag en das al een leuke middag weg, want ze vertrekken hier meestal rond 12uur en zijn dan om 5 uur half 6 weer terug.

En dan is er altijd wel weer pech geweest in de vorm van een lekke band wat bij vespa,s ook niet ondenkelijk is.
                Ik vind 200km op een dag ook niet een toerrit maar een tijds rit:D
                Daar is ommers niks aan dan je moet punt 1 om 7uur s,ochtens haast al weg en dan gas je de hele dag overal zo snel mogelijk langs want echt tijd om lekker om je heen te zien heb je niet, want je hebt 200km af te leggen dus gasse.
                Nou dat noem ik niet echt leuk en ontspannen toeren, plus je hele reet en rug zijn aan het eind van de dag op.

Mike
                Bijdrager

ik zat hier ook al even naar te zoeken en ik kreeg deze.

hijs ook speciaal voor rijwielen en schijnt 233 km te zijn:) das kan wel een leuk relaxed toertje zijn voor 2009’s vespa toer

http://www.11steden.nl/pagina.asp?id=814174

is opzich wel leuk maar ik zit er meer over te denken om een toer door t midden van t land te organiseren. over de utrechtse heuvel rug enzo.

dat rijdt schitterend mooi! daarom was ik ook zo benieuwt naar dat toertje dat ze daar bij veenendaal enzo wouden organisere. dat is daar namelijk ook in de buurt!

in die richting gaan ik iig wel denken voor de toer van volgend jaar:D

Mike

ArvidW
                  Donateur

233km maar :ehh

Kunnen we niet gewoon zelf de elfstedentocht uitbreiden naar een 20stedentocht ?:baby

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Mike
                    Bijdrager

ik vond t inderdaad ook niet echt veel. moet naar mijn mening minstens 300 km zijn;)

daarom wil ik zelf gewoon een route maken of een bestaande route uitbreiden idd.
                      wn dan ook gewoon in het midden van het land. Als Jelle terug is van vakantie gaan we daar eens naar kijken. ik heb al wat ideen;)

hiero kan je zelf iets maken voor bepaalde provincies
                      http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/

Mike

hansieb
                      Moderator

De 200km op 1 dag is wel lastig, kijk maar naar ZZT08.
                        Ik denk dat we beter 150km per dag aan motten houden.

We gaan het wel zien 😀 wordt vast weer goed.

speedbuxy
                        Bijdrager

ArvidW :
                          233km maar :ehh

Kunnen we niet gewoon zelf de elfstedentocht uitbreiden naar een 20stedentocht ?:baby

100+ op een dag is meer dan zat.
                          Waarom om 8 uur vertrekken terwijl bijna niemand dat een feestje vind qua tijd.
                          Je kan toch beter lekker rustig aan om 12uur vertrekken, geef je mensen die van ver moeten komen ook nog een kans.
                          En helemaal als je er een overnachting tussen doet dan is het helemaal wel fijn dat je niet hoeft te haasten omdat je nog tig kms hebt af te leggen die dag.

Ik slaap liever lekker tot 10 uur(gezien het s,avonds toch wel laat word)en dan even lekker eten en dan rond een uur of 12 weer verder toeren.
                          Dat noem ik een toertocht, 300+ noem ik een tijdsrit worden plus het laconiek is want pech kan ook altijd plaats vinden wat dan vet nekt omdat je daar eigenlijks geen tijd voor hebt.
                          En het is ook alleen hier dat er zoveel km,s in 1 dag afgelegt MOETEN worden, er is geen brommerclub die dat van z,n leden vraagt want anders komt er gewoon bijna niemand.
                          Mij zal je ook nooit meer als max 100+ op een dag zien afleggen, want ga m,n reet en rug niet slopen op een rit die voor je plezier moet wezen.
                          Plus als je het zo strak legt kan je ook niet even afsteken bij een leuk toeristies stukje.

En wat me hier ook opvalt is dat als iemand anders over een rit of meeting begint dat dan meteen bestaande meetings en tochten erbij in getrokken worden.
                          Het is normaal dat mensem uit het noorden een rit of meeting voor in het noorden houden dan kunnen anderen wel roepen das te ver voor mij dus liever in het midden van het land.
                          Maar normalitait organiseren de mensen daar dan zelf iets.
                          De scooter sprints in jubbega, damwoude en genemuiden werken ook samen maar die gaan echt niet zeggen moeten wij niet gezamelijk 1 grote houden ipv 3verschillenden, want das handiger.
                          Nee natuurlijk niet wat 3 verschillende is leuker en afwisselder dan 1.
                          Mij moeke rijd met haar puch ook ritten door heel nederland omdat meerdere club leden er zelf 1 organiseren in hun regio en zo hoort dat ook.

Tonni
                          Moderator

1000 mensen, 1000 meningen. Zal altijd zo blijven. Daarom is een toerrit ook vrijwillig.
                            Refereren aan vorige toerritten is juist verstandig omdat je weet hoe die gegaan zijn en of het bevallen is.

Ondanks dat we met de ZZT vrij strak op schema zaten is het toch goed bevallen. Uiteraard zou iets minder km’s per dag iets meer vrijheid geven en ook meer buffer voor tegenvallers.
                            De meerderheid op die toer bleek echter vooral lekker door te willen rijden.. Er zullen uiteraard ook mensen zijn geweest die het te gehaast vonden maar dat houdt je toch..

Je moet niet vergeten dat het hier om een groep jonge lui gaat (16 tm 20 gemiddeld) en das toch anders als een groep liefhebbers die een ECHTE toerrit/bijeenkomst willen en een beetje sightseeing.

Er zit ook echt verschil in de grootte van de groep, hoeveel geluk/pech je hebt als groep en hoe strak de organisatie is.
                            Toen Crullie en ik richting Alkmaar reden hebben we er misschien 6 uurtjes over gedaan. De schone rijtijd was maar 4.30 uur..
                            De terugweg duurde iets langer omdat Vincent even pech had..

Het risico van pech is met een grotere groep wel groter en pauzes en tanken duurt gewoon wat langer…

Ik denk dat we er een poll over moeten houden.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                            Bijdrager

Je leverd gewoon vet gezelligheid in als het hard hard moet.
                              En toen ik 16 of 20 was dacht ik er echt niet heel anders over, want ik zie liever wat van de omgeving tijdens een rit.
                              Dit is ongeveer hetzelfde al 3 pretparken in 1 dag bezoeken hard naar binnen rennen, planksgas overal in en dan weer plankgas naar het volgende park, nou dat noem ik alles behalve gezellig.
                              Je hoeft namelijk niet oud te wezen om wat rustiger aan te willen doen, maar gewoon ergens van willen genieten en niet te hoeven stressen.

hansieb
                              Moderator

Zuiderzeetour was naar mijn mening op de tweede dag ook te gehaast.
                                100 -150 km op 1 dag is meer dan zat vind ik.

ArvidW
                                Donateur

Ik zie dat er al een pol is verschenen op de hoofdpagina, ik ben zeer benieuwd wat de uitkomst ervan zal zijn.:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.