Vespa-Ciao.NL
:: 100 mm schijven snaar kapot?

Home Forums Techniek Vario 100 mm schijven snaar kapot?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjeesbeest
    Topic starter

Hallo,

Na montage van 100 mm schijven op mijn achtervario is na 5 minuten snaar kapot gegaan. Tevens liep de brommer maar 46 km/h op top maar trok als een beest.

Ook bemerkte ik dat het blokje zwaar ging lopen als ik naar de top wilde klimmen.

Nu mijn vraag: kan een snaar defect raken als ie te diep inzakt?

Want het leek erop dat de snaar op de geleiderbus achter liep ipv op de schijven, met de 90 mm schijven heb ik totaal geen probbies gehad en liep ie op mijn fietsteller 65 km/h

Greetz

Harold

barry
      Donateur

getande riem monteren;deze kan beter ronddraaien op kleine assen.Kortere bochten aan namelijk.

Sjeesbeest
        Topic starter

barry :
          getande riem monteren;deze kan beter ronddraaien op kleine assen.Kortere bochten aan namelijk.

Het was een getande riem! 1050*13 (Citta)

Heb nog ff gecheckt, maar kan het zo zijn dat als de riem niet helemaal boven op ligt (was het geval, hij zat 4mm onder de rand) dat ie dan te strak getrokken wordt door de voorvario?

Ik heb de schijven naast elkaar gelegd maar van de 90mm schijven is het binnenste veel kleiner dan die van de 100mm schijven.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.