Vespa-Ciao.NL
:: 1/2 a perso

Home Forums Perso’s Projecten 1/2 a perso

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

1-feb
    Topic starter

Hallo allen!

Na veel gezeur van verschillende mensen ben ik nou eindelijk maar begonnen met een perso aan te maken:)

Ik ben Jorik, 18 jaar en kom uit Eelde en heb sinds mijn 16e een ciao!

Nou van toen tot nu:

Nou zoals iedere beginneling heb ik van die vette foto’s gemaakt van hoe ik mijn voetenplankje en carburateur er af heb gehaald:lol

Toen had ik hem nog maar een paar week en was hij helemaal standaard brom en nog gloednieuw.

Ik wilde hem gelijk al opvoeren want met 40 a 45 naar school tjaa… Ik was er na de eerste keer al zat van;)
      Van mn pa moest ik eerst maar eens 1000 kilometer rijden. Dus ik iedere dag een stukje rijden en na 800 kilometer was ik er zat van en heb ik een nieuwe Polini Top One gekocht.

Shiny8)

Nou na 200 kilometer ofzo ging dat ook al vervelen dus ben ik maar gaan rondkijken om te zien wat ik nu eens zou kunnen doen. Dus na veel te hebben gelezen op dit forum had ik me bedacht om een 42 polini kit te kopen. Maar deze was helaas uitverkocht als pen10 dus viel mijn oog op de 42 pinasco alu ook uitverkocht maar na een mailtje naar jmpb zou ik de laatste pinasco krijg die gebruikt was voor de foto’s.

Ik had ook gelijk een poelie 80 bij besteld en een tweedehands 13/13 met malossi filter gekocht.

Maar ik kreeg hem niet goed afgestelt met een 13/13 dus toen heb ik maar gereden met een 12/12.
      De setup was toen:
      42 pinasco alu
      Std brom carter met vanuit de fabriek gevijlde inlaat.
      12/12
      Polini Top one

Nou zo heb ik een tijd rond gereden maar als je eenmaal zo hard gaat wil je harder… Dus ik Speedengine gekocht:) Omdat ik niet aan het carter wilde zitten als ik hem ooit weg doen kan ik hem weer compleet origineel verkopen.
      Nou ik samen met mn broer proberen de speedengine in elkaar te beunen. Dat lukte niet.
      Dus toen kwam Hansieb en die heeft voor mij de boel in elkaar gezet.

Ik hd toen mijn bestelde simo racing nog niet binnen en er was geloof ik wat met mn Top one en ik wilde hem erg graag testen dus ik maar een verwarmings buis aan gehangen. En het liep gelijk de eerste keer:)

Nou toen heb ik ook weer een hele tijd zo rond gereden. Ook zo de ZZT gereden.
      42 pinasco alu
      Speedengine
      13/13
      Simonini Racing

En na de ZZT heb ik kickstart er op gebouwd dus toen had ik een kickspeed:D

Nou toen ik die setup had ben ik gaan uitlaat testen en heb ik ook nog vario voor gekocht. Zo heb ik o.a. een calibrata gehad die St3yn van dit forum nu heeft. Maar toen bleek de calibrata het snelste en als 2e de racing dus ik blij ik had een goeie uitlaat.
      Maar toen ging ik op een dag met St3yn zijn proma gun proberen. Toen brak mn uitlaatpoort van de 42 alu:|

Nou toen heb ik nog de volgende 2 setups gehad.
      43 drevo (geleend)
      kickspeed
      13/13
      vario
      simo racing

Is vastgelopen nieuwe pistonclipjes lieten los:? Toen wilde ik persee rijden dus heb ik maar het volgende in elkaar gezet.
      43 malossi
      std brom carter (gekocht van iemand die zei dat hij nog helemaal goed was)
      13/13
      vario
      simo racing

Nou dat liep ook vast bleek dat er allemaal vuil in het carter zat.:(( Dus gebruik ik nooit iets in goed vertrouwen van iemand die ik niet ken.

Nou toen heb het gelijk goed gedaan en een nieuwe drevo gekocht en vliegwiel laten afdraaien.
      Toen werd de setup (tevens mijn huidige setup):
      43 DRevo
      Kickspeeds getuned op drevo.
      Electrisch ontstoken + vliegwiel afgedraaid is nu 1100 gram ongeveer.
      13/13 + malossi filter @ 68
      Vario 100mm schijven, 1:10,5 vertanding, Pinasco voorvario
      Nou hiermee heb ik een dikke 84,0 op mijn digitale teller gehaald=)

niceVespa
      Bijdrager

ben benieuwd, die zelfbouw liep hij daar beetje op XD

GTZ NV

st3yn
        Bijdrager

Eindelijk een perso, ik heb er lang om moeten zeuren maar hij is er eindelijk :lol Ik was ook erg blij dat je mijn vers gehoonde, net gelaste 43 DR hebt vastgelopen 😉 bitch! Ga je binnenkort weer die 42 Pinasco proberen trouwens, die net weer gelast is?

Project 1: Tsja een kneedbaar alu/lijm creatie, ik ben benieuwd of je die ooit goed aan de praat krijgt.. dan lach ik me kapot :lol

Project 2: Dat Simonini blok moeten we binnenkort even in elkaar zetten en vervolgens het frame aanpassen. Dan kunnen we snelheden van 100 á 110 km/h gaan halen!

Daan777
          Moderator

Nou ik heb ook meegeholpen met zeuren steyn xD
            En ik heb er wel vertrouwen in dat het gedoe met kneedbaar alu ooit wel goed gaat lopen hoor, hij steekt er genoeg tijd in:)

Trouwens wie heeft jouw vliegwiel afgedraaid jorik? :lol

1-feb
            Topic starter

Nou mijn vct blok is ook klaar was niet veel moeite.
              Gewoon mijn kickspeed met drevo alleen dan bromklok met poelie 70.
              Nou het trekt onderin gigantisch brak hij verzuipt volgens mij door de te lange inlaat timing. Alleen kleinere sproeier durf ik niet aan want bougie is goed en het rijd prima bij 40+.
              Dus ook even getopt:

En dat met std drevo 🙂 maar het kan nog harder want de weg was totaal niet vlak:|

Heb sinds kort voorvork dempertjes op mn voorvork, beugeltjes zelf gemaakt.
              En heb een elektrisch Pinasco vliegwiel weten te bemachtigen gaat er pas op na de VCT. =-660 gram dus is weer een vooruitgang op mijn huidige 1060gr

Na de VCT ook het volgende:
              -Fox achterkoppeling.
              -15mm dellorto op speedengine.
              -getunde drevo
              Het meeste heb ik al dus stay tuned.

Daan777
              Moderator

88,2.. Horny!
                Nu even een tuned DR eronder en kijken of de 90 te halen is.

Jockoballa
                Bijdrager

I got faster than Hans with my DR Evo.=)
                  Can you post some pictures of the Drevo Cilinder?
                  Which cilinder is that?

st3yn
                  Bijdrager

DR Evo = DRevo

It’s the same cylinder 😛

hansieb
                    Moderator

Nice je gaat wel wat harder op top 🙂 dan ik, heeft pully toch wat meer voordeel.

Maarja heb toch veel liever vario dan pully, ding van jou moest je echt meesteppen :lol

st3yn
                      Bijdrager

Jorik heeft met vario ook iets van 83 km/h ofzo gehaald 😉 En hij trok ook nog eens bijna even hard als mijn 46mm Polini! Bovenin had zijn DR zelfs iets meer power dan mijn 46 Polini.
                        Het zijn gewoon zeer snelle cilindertjes, mits je carter goed bewerkt is en je een fijn uitlaatje hebt :thumb

Hoe staat het trouwens met de fox achterkoppeling jorik?

1-feb
                        Topic starter

@ Hansieb, Ja ik had voor de tour even poelie gepakt omdat mn as wat speling had en zodat ik kon scheepsdieselen. Heb dan ook bijna niks verbruikt voor zo’n setup. En idd met vario is het 20x beter. Alleen jij hebt malossi vertanding dat helpt ook weer ten opzichte van mijn 1 op 10,5 met vario.
                          @ Steyn, Ik had 84,0 gehaald met vario:) Zijn echt relaxte cilinders ja. Wilde de asjes aan daan meegeven tijdens de tour maar ben het helemaal vergeten zondag avond dus die stuur ik op. Verder ligt de koppeling al uit elkaar en zal deze week denk ik wel beginnen met het frezen van de torque drivers.

Btw op de tour geen 90 kunnen halen. Wel heb ik 88,6 gehaald dus is weer 0,4 kmph sneller:lol

1-feb
                          Topic starter

Zo de sint is erg vroeg dit jaar:

Alles voor steyn o.a. een 46mm pinasco:

En verse bandjes voor mij. En natuurlijk een berg plastic:|

Poelll13
                            Bijdrager

Verse knutselmeuk 😀
                              Kan je weer vooruit!

Hou ons op de hoogte 😀

1-feb
                              Topic starter

Nou Bandjes zitten er nu al een tijdje onder, echt heerlijk veel grip ook op een nat wegdek.

Maar mijn blok begon steeds slechter te lopen en afgelopen vrijdag stopte hij er al helemaal mee.
                                Dat hij steeds slechter liep kwam doordat de krukas keerring er uit lag. En dat hij het helemaal niet meer doet komt hier door:

Dus nu moet ik een nieuwe zuiger kopen. Maar ik was er al een nodig hier voor:

Tuned door crullie.vNu moet ik zelf nog even ophoogplaatje op maat maken, cilinder afvlakken, speedengine bewerken en de zuiger bewerken. Dan kan ik gaan inrijden.

Ik heb ook al fox achterkoppeling alleen moet de torquedriver banen nog frezen.
                                Dus stay tuned.

AC RACING
                                Moderator

ben je al klaar met het stralen?! want dan kan ik ook eindelijk eens verder..

gr alex

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.