Vespa-Ciao.NL
:: 023Citta’s eerste

Home Forums Perso’s Projecten 023Citta’s eerste

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

023Citta
    Topic starter

Hoi ik ben Mike 27 jaar en heb sinds november vorig jaar een citta.
      Ik ben hier een tijdje niet geweest en dacht laat ik me perso is ff aanpassen.

Toen ik em net kocht zat er een elec. 50cc blok onder met std carter en 13/13 del met een 70 sproeier, omdat ie nogal stotterde met optrekken heb ik er samen met een vriend naar gekeken en bleek dat me cilinder maar met twee moeren vast zat :S resultaat zwarte uitlaat:( wij dus proberen om er een moer op te draaien bleek er geen schroefdraad meer op te zitten…. dus hup cilinder eraf (moest toch nagekeken worden) om er een nieuwe bout in te draaien bleek dat me bout was afgebroken bij me carter…:( en er een gat in me cilinder zat :(. Dacht ik ff een leuke citta op de kop te hebben getikt…

Toen kwam er een licht getuned std carter onder (inlaat 13mm)
      Hier onder kwam een leo krul te hangen icm 43DR evo.
      Erg leuke combo.

Op me profiel foto zie je hoe die er in het begin uitzag.

Nu heb ik me frame metallic zwart, heb alleen ff me frame gespoten om te kijken of ik em ook zo wil laten coaten.
      Is ook beetje beun gedaan maar zoals ik al zei is ter indicatie want ik laat em toch coaten.

Update: 04-05-2011
      Met Florian dealtje gesloten voor het electrische blokje getuned en wel, ff alles afronden en dan wachten tot ie binnen is.

Florian thnx alvast.

Na een tijdje met het Getunede elec blok te hebben gereden kreeg ik onstekings problemen…

Eerste nieuwe CDI, bougie en kabel eronder, dit bleek niet te helpen.
      Dan maar blok er onder weg…. vliegwiel los en ja hoor onsteking naar de klote, vliegwiel liep aan op me draad en zo doende zat er allemaal koper draad in me blok.

Toen maar een CP SE aangeschaft te samen met een malossi 80cc.
      Deze eronder gehangen en rijden maar… na 100M PFFFFTTT en een rook wolk bij me kop weg.. ja hoor kop pakking naar de klote..

Nieuwe pakking…. rijden en ja hoor weer me kop pakking, dit paar keer gehad en toen me kop maar is goe nagekeken… bleek dus krom te zijn.

tijdje met std blok met inlaat op 13mm gereden tot ik zag dat Cittaparts 4 spoels ontsteking had…
      Deze gekocht en geplaatst in me Elec getuned blokje.. 2 m rijden en spie naar de klote…
      Vliegwiel spiebaan lijkt wel een V.

Dat wordt sparen voor nieuw vliegwiel.

Wil het elec blokje wel behouden voor woon/werk.

Toen was me cilinder aan vervaning toe dus nieuwe 43dr aangeschaft…

Ook maar gekeken of ik me condensator anders in me SE kon plaatsen… schroef was afgebroken in me carter.. resultaat zien jullie verder bij me foto’s
      Hij rijd nu als een zonnetje met de Set up uit me handtekening.

Als me Elec blokje weer goed is komt er een polini 80cc kit op me SE samen met de SP uitlaat. voor in de zomer lekker crossen naar zandvoort.

Hoe me citta er nu bij staat:

SE

Oplossing Condensator probleem:

Me citta ziet er nu niet opperbest uit, maar voor mij is het rijden momenteel belangrijker ivm woon/werk verkeer.

Al met al aardig wat gebeurd in een jaar tijd:

4x ander blok: 1e STD elec, 2e STD inlaat 13mm, 3e STD Elec MAx getuned en 4e Polini SE cp
      4x andere Cil: 1e STD 50, 2e 43DR Evo, 3e Malossi 80 4e 43DR Evo.

Klapper gemaakt in september 2011.
      Dus voorvork en stuur vervangen.

JMPB brug, zwarte voor en achter wielen, Proma cc (was helaas naar de klote) Technigas CC, Leo Krul, Citty puffer.

Grtz Mike

arvid13690
      Bijdrager

welkom op het forum,

leuke citta.

gr

Tis altied moar eem!

hansieb
        Moderator

Setje oranje velgen zou hem wel goed doen 😉

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.